Kiemelt MAGAZIN PROGRAMAJÁNLÓ

4+1 marketing tipp: autófólia, amire sosem gondolnál!

Erka
Írta Erka

2018-ban az online marketing hihetetlen tereket hódít meg. Rengeteg irány és lehetőség áll a marketingesek rendelkezésére. Mindennek ellenére nem szabad megfeledkeznünk az offline lehetőségekről sem. Összegyűjtöttünk 4+1 tippet, melyeken érdemes elgondolkodnod, amikor a marketing stratégiádat építed ki.

1. Mobil, mobil, mobil mindenütt
Az utcán sétálva mást sem látni, mint az emberek a telefonjukba burkolózva sétálgatnak. Laptop helyett az okostelefont kapjuk elő otthon, ha valaminek utána szeretnénk keresni vagy meg szeretnénk nézni valamit. Már most is, de az elkövetkező időszakban még nagyobb prioritást kell élveznie a mobiloknak a marketing területén. Mind a mobilapplikációkat tekintve, mind a mobilra optimalizált weboldalak tekintetében. Ha eddig ezzel nem foglalkoztál, itt az ideje, hogy beépítsd a stratégiádba!

2. Hódít a virtuális valóság
A virtuális valóság egyre inkább teret nyer: új platformot teremt a marketingnek és új tartalommegosztási lehetőségeket is rejt magában. Az üzenetedet ezentúl nem csak látni és hallani fogják, hanem át is élhetik és érezhetik, hiszen egy teljesen új világot teremtesz általa. A VR képes a cégedet közelebb hozni a célközönségedhez és megerősíti az érzelmi elköteleződésüket. Mivel ez a terület még most is fejlődik, ezért ha időben rákapcsolsz, akkor az éllovasok közt használhatod ki a VR lehetőségeit.

3. Influencer marketing saját és egyedi tartalommal
Kordában kell tartanod az online megjelenő tartalmakat magadról, emellett a lehető legtöbb információt kell nyújtanod a termékedről és az iparágadról a célközönséged számára. Épp ezért a minőségi és őszinte kontent gyártásához érdemes egy saját blogot vagy akár podcastot indítanod. Ha képes vagy a saját szférádban a legjobb és leghitelesebb infókat átadni a közönségnek, akkor amellett, hogy a céged növekedik és fejlődik, messze leelőzheted a versenytársaidat. Még jobb, ha bevonsz egy influencert, így akár közvetlen kapcsolatot is kialakíthatsz a fogyasztóid és a márkád között a közösségi médián keresztül.

4. Chatbotok?
A chatbot lényegében egy olyan eszköz, mely segít az ügyfeleid problémáira és kérdéseire választ találni. Habár az egyedi chatbot készítése sok fejlesztést és időt igényel, ha jól csinálod az ügyfeled nem fogja tudni, hogy a számítógép másik oldalán valódi ember vagy csak egy robot van. Nem mellesleg ma már elérhetőek template-ek is, melyek által a saját, egyszerűbb botodat összeállíthatod. Ami nagyon fontos, hogy az egyedi kommunikációs stílusát ki kell alakítanod botnak, hiszen téged és a cégedet képviseli, így ha nem megfelelően működik, akkor az rengeteg hátrányt okozhat számodra. A weboldaladon keresztül, de akár a közösségi média oldalakon is működtethetsz chatbotot. Ami pedig a legnagyobb előnye, hogy mindig rendelkezésre állnak – a nap bármely pillanatában elérhetőek és képesek választ adni az ügyfeleknek.

+1 Az offline jelenlét sem elhanyagolható: egyedi autófólia?
Ha marketingről beszélünk ma már szinte mindenki első körben online lehetőségekben gondolkodik. Azonban nem szabad megfeledkezni az offline eszközök erejéről sem. Fontos, hogy amikor a marketing stratégiádat állítod össze, valamilyen offline jelenléttel is tervezz. Egy nem mindennapi megoldás lehet az autófólia. Ha a cégednek van saját autója, akkor egyedi autófóliát készíttethetsz rá, mellyel viszonylag olcsón hirdetheted az üzletedet. Választhatsz egyszerűbb megoldásokat is az autómatricák területén, de egészen a kreatív és egyedülálló ötletekig bármit felvihetsz az autódra. Amellett, hogy időtálló az autófólia, mindössze egyszer kell csak rá költened, sőt minél több helyen jársz, annál több helyre juthat el a híred.

Persze fontos hozzátenni, hogy az autófólia nem minden cégnek és nem minden iparágban működőképes marketing eszköz, mégis érdemes átgondolni a lehetőségét, hogy számodra megéri-e.

Hozzászólás írása