BUDAPEST MAGAZIN Motorsport SPORT

Akiknek a benzingőz az életük!

Cikkünk alanya lehetne közülünk bárki. Sződy fivéreket mindig is érdekelte az autósport, de míg sokan megmaradunk rajongónak, ők a tettek mezejére léptek. Az ezredfordulón kezdték, utcai autóikkal próbálták elsajátítani az autóversenyzés alapjait. Pár év múlva egy Trabantot építettek és hozták sorra a dobogós eredményeket. Majd eljött az idő, hogy belevágjanak: 2008-ban beneveztek az Országos Szlalom Bajnokságba.

A Sződy fivérek, azaz Sződy Szabolcs és Sződy Zsolt 2000-ben indultak először autóversenyen. Akkor még egy Trabant és Wartburg volánja mögött, külön-külön autóval. Később a már megépített Trabival 7 szép és sikeres évet tudhattak maguk mögött, sok-sok kupával. Ezt követően új kategóriában folytatták már egy 1.3-as Suzuki Swift volánja mögött. Majd még 5 évet egy három hengeres, ezres Swift kormányát tekerve, ami ismét sok kupát hozott a vitrinbe. Ezen hét év után egy régi tervüket valósították meg 2018-ban: 1.6-os autóra váltottak, aminek márkája az alapos autókeresés után egy Opel lett.

„Szeretjük betartani a szamárlétrát, ezért az alapoktól, azaz a Trabanttól a Suzuki Swiften át most már egy sportkocsival versenyzünk tovább. Elmondhatjuk, hogy az Opel Tigra a maga kategóriáján belül egy sportkupé, amit persze gyáriból tovább kellett még fejleszteni szlalom autóvá. Eddig 5 versenyt indultunk vele, és nagy örömünkre a legutóbbi versenyünkön már a dobogó legalsó fokán végeztünk. Jó alap, amit lehet fejleszteni, miután megtanultuk.” – foglalták össze filozófiájukat a fivérek.

Rajongásuk és érdeklődésük az autósport irány már gyerekkortól kezdődött. Elmondásuk szerint már kiskorukban kisautókkal játszottak, autóversenyt rendeztek nézőkkel, parkolóval, benzinkúttal. És indulhatott a verseny… ! Aztán az összeépíthető autók kora következett, már inkább kamaszkorban. Pár év múlva nézőként látogattak el egy kedves ismerősük által autóversenyekre. Többek között rallye és gyorsasági futamokra, például a Hungaroringre.

Akkor még csak álmodtak, hogy egyszer valamikor elkezdik ők is. A Trabant adott volt, kicsiben belevágtak. Aztán még jobb és még jobb lett a duroplasztból készült kis olcsó ddr-es jármű, és jöttek az eredmények… . Elkapták a fonalat, mit-hogyan kell. Sok tanácsot, segítséget kaptak. Aztán az autóváltással (Suzukik) jött a tanulás és fejlődés időszaka, a saját szerelés és autóbeállítás is – persze sok munkát az autószerelők végeztek, végtelen precizitással.

Az eltelt 18 évben a fivérek megértek arra, hogy elmondásuk szerint is egy száz lóerő feletti autót terelgessenek a versenypályán:

„Jó döntésnek bizonyult a váltás, bár ez mindig kockázatot jelent, főleg egy ismeretlen típus választásakor. Mindenképp kihívás, izgalmas futamok és népes mezőny jellemzi a Magyar Szlalom Bajnokságot. Egyre változatosabbak a helyszínek és rengeteg munkánk van és lesz ebben ez évben. Meg persze jövőre is. Élvezzük amit csinálunk és a helyezésekért nagyon meg kell dolgozni. Minden pontért, amit szerzünk a tabellán.” – mondta Szabolcs és Zsolt.

Fotók: Track Racing

Hozzászólás írása