Az 5 legjobb kirándulóhely Budapest környékén | Flyerz.hu

Az 5 legjobb kirándulóhely Budapest környékén

Solya
Írta Solya

Aki Budapesten él, az nyilván szereti a pörgést, a város nyüzsgését. Néhanapján ugyanakkor még a legpörgősebb embereknek is szükségük van egy kis nyugalomra, csendre. A kirándulás remek alkalom arra, hogy egy kicsit kikapcsoljunk, és élvezzük a természet csendjét – legalábbis a városhoz képest, hiszen azért ott sem uralkodik teljes némaság. A környéken bóklászás azonban hamar unalmassá válik, így gyorsan felmerül a kérdés: hol kiránduljunk?

48037384 - panorama of budapest, view from gellert hill

Hogy ne az úticélon múljon a dolog, összeszedtük a legjobb kirándulóhelyeket Budapest környékén:

1. Árpád-kilátó. Az Árpád-kilátó a 65-ös busz Fenyőgyöngye nevű végállomásától érhető el dél felé, a nagyon széles kék jelzést követve. A végállomástól kényelmes tempóban körülbelül 45 perc alatt el lehet érni a kilátót, ahonnan megcsodálhatjuk Budapestet. Ha tiszta az idő, rá lehet látni a Dunára is, látszanak a nagyobb nevezetességek, a hidak. Könnyű kis túra, gyerekkel is teljesíthető.
  2. Ördögorom. Erre a túrára a Farkasréti temetőtől indulhatunk el, ahová az 59-es villamossal juthatunk ki. Innen a zöld háromszög jelzést kell követnünk. Az út fokozatosan sziklásabb és meredekebb lesz, de hamar el lehet jutni a kisvasút Széchenyi-hegyi végállomásához, így akár egy kisvasutazásra is benevezhetünk. Valamivel odébb van a fogaskerekű, amivel vissza lehet gurulni a városba, de akár tovább is sétálhatunk Normafa felé.
    ordogorom

via panoramio.com

3. Nagy-Kevély. Az Árpád hídtól mintegy fél órányi buszútra van Pilisborosjenő, ahonnan kellemes körtúrát lehet tenni a környező hegyekben. A kék jelzésű kerékpárút követésével eljuthatunk ahhoz a várhoz, ami az egri vár mása, és Egri csillagok filmváltozatához építették. Ellátogathatunk a Mackó-barlangba, ahol valaha ősember is élt, a piros jelzést követve pedig felérhetünk a csúcsra, ahol nem mindennapi panoráma tárul elénk.
  4. Budaörsi sziklák. A budaörsi városházától kell követni a piros keresztet észak felé, hogy eljussunk a arkas-hegyi vitorlázórepülő-emlékműhöz. Nem mellesleg igen tetszetős kilátásban is gyönyörködhetünk a sziklák közül. Ugyanezt a jelzést követve a piros négyzetnél kétféle irány választható: Csillebérc felé mehetünk, vagy a Frank-hegyre.
  5. Szelim-barlang. Igen érdekes és szép hely a Szelim-barlang, ami Tatabányán van ugyan, de a kelenföldi pályaudvarról fél óra alatt oda is érünk vonattal. A piros jelzés a vasútállomástól indul, ezt követve gyorsan kijutunk a városból, és gyorsan odaérünk a Turul lábához, innen pedig nincs már messze a Szelim-barlang.