MAGAZIN

Rúgd fel a normál tanrendet, és fordíts a sikerekért

Írta Fly Nagy

 

Meglepő fordulattal javított a tanulók teljesítményén egy amerikai gimnázium. 

A michigani Clintondale az állam egyik legrosszabb eredményeivel rendelkező iskolája volt, mindössze a gyerekek 63%-a tudott továbbtanulni. Hiába próbálkoztak a tanárok sok mindennel, az eredmények nem akartak javulni.

flipped2

Aztán az iskola igazgatójának, támadt egy ötlete: mi lenne, ha megfordítanák a gyerekek napi tízórás tanulási rendjét? Az iskolában kicsit több,mint 6 órán át hallgatják a tananyagot, majd este, fáradtan, egyedül csaknem négy órát töltenek még azzal, hogy felhasználják a megszerzett tudást, és elkészítsék a házi feladatot.

Greg Green ezért azt találta ki, hogy megfordítják a dolgot: az iskolában a házi feladatokat csinálják meg együtt, tanulni, az ismereteket beszerezni pedig otthon kell majd, videóórák keretén belül.

green_main-abs

Az elején, 2011-ben, csak egy osztályban vezették be a módszert, hogy össze tudják hasonlítani a klasszikus metodikával.

Az eredmények viszont olyan jók lettek az iskolában házifeladatozó osztályban, hogy azóta az egész iskola áttért a fordított rendszerre. Azóta a diákok 80%-a tanul tovább, a középiskolát be nem fejezők száma pedig drasztikusan, 35%-ról 10%-ra esett vissza.

 

(Forrás: 444.hu)