Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
EgyébMAGAZIN

Honda SUV – Családosokra hangolva

Fő

Ismét remek anyagot kaptunk Póczak Tamástól, aki ezúttal egy hamisítatlan családi autót tesztelt!

A Honda CR-V a gyártó legnagyobb SUV-ja, ennek megfelelően joggal hívhatjuk zászlóshajónak. 1995 óta készül, most tart az 5.ik generációnál. Személy szerint én sosem voltam Honda párti, valahogy mindig a lámpánál hangosan vonyító, nagy kipuffogós utcai harcosokkal társítottam a márkát, mindamellett, hogy kiváló fűnyírókat, és motorcsónak erőforrásokat gyárt. Nem kétséges, hogy fejlesztésben, innovációban a robotika területén is kiemelkedően jelen vannak. Ezért volt reményteli a mostani találkozásunk, mert a CR-V Hybrid verziója vár rám a Honda Magyarország jóvoltából.

Tudtam, hogy az autó nem a külsejével fog lenyűgözni, hisz klasszikus Hondás. Van aki kedveli ezt a dizájnt, és van aki semleges vele. Csúnyának nem mondanám. Beleülve az első meglepetés, a váltókar nélküli konzol. Gombokkal lehet kiválasztani a haladási irányunkat, illetve a parkolási szándékunkat a megszokott automata PRND elosztásban.

A váltó CVT, ami az autó szenvedélyes megközelítését azonnal likvidálja. Egy erősebb gyorsításnál az erős motorhang egy robogóra emlékeztető búgással emelkedik, de aki vezetett már fokozatmentes váltóval szerelt autót, annak nem kell bemutatni.

De most, hogy kiűztünk magunkból minden reményt, hogy szenvedéllyel közelítsünk egy Hondához, nézzük gyakorlatias szemmel. Ez az autó hatalmas. Főleg belülről érződik, hogy a tágas tér családi kirándulásra invitál. Kapható 7 személyes változatban is, ami különösen érdekes lehet 3 gyerekes családoknak, ugyanis felvehető rá a 2,5 millió forintos állami támogatás is.

Beltérben kellemes japános minőség uralkodik, és a létező összes vezetési segéd elérhető. a Head-Up Displaytől az adaptív tempomatig minden. Az aki kedveli a kütyüket, jól fogja érezni magát, mert mindig van mit nyomkodni, állítani, ha éppen erre van igény. A nagyméretű csomagtartó is hozzájárul a családi autó érzéshez, nyilván ez a 7 személyes verzióban kicsit másképpen alakul.

Na de ejtsünk szót a jelen autó lényegi részéről, a Hybrid hajtásról. Jelen modellben mind a négy kereket hajtja az erőforrás, ami lehet villanymotor, vagy Atkinson ciklusú belsőégésű, az éppen aktuális energiaigény függvényében. A CVT váltó egy ideális partner abban, hogy az elektronika külön választhassa a tisztán elektromos, hybrid vegyes üzemű, és direkt kihajtású benzinmotor üzemmódokat. Ennek eredményeként egy Érd – Dunakeszi oda-vissza Délután 6-8 között a városban 4,3 literes fogyasztással tudtam megtenni, ami számomra megdöbbentő volt. Természetesen, ahogy országútra vagy autópályára érkezünk, ott az autó fogyasztása emelkedni kezd, hiszen a kétliteres benzinmotort etetni is kell. A városban viszont kényelmesen el villanykocsikázunk, a benzinmotor maximum csak a visszatöltéshez van használva.

Mindent összevetve a CR-V a piacon pillanatnyilag az egyik legjobb 7 személyes hybrid SUV. Az idei tesztautóim közül az egyik legpozitívabb csalódás.

 

Rövid videó az autóról: https://youtu.be/U1Nu9sNOtJ4

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..