BUDAPEST MAGAZIN SPORT

Különleges sportok, amiket még biztosan nem próbáltál!

Évek óta az edzőtermekben végezhető mozgásformák fanatikusa vagy, és úgy érzed, már minden csoportos órát kipipáltál?! Most mutatunk neked pár olyan újdonságot – mert a különszámunkban nem csak a „friss húsokra” gondoltunk, hanem a tapasztaltabb versenyzőkre is – amiről lehet, hogy még te is csak most hallasz először!

WALKenergie

Bár maga az óratípus már nem annyira új (nagyjából 6 éve nyílt az első WALKenergie stúdió Magyarországon), amiért mégis érdemesnek tartjuk megemlíteni, az az, hogy számos előnye ellenére, még ma is viszonylag korlátozott számú teremben elérhető a gyaloglógépes edzés.

A WALKenergie, ahogy a neve is elárulja: a gyaloglásra épül, így akár, a rendszeres sportolással még csak most ismerkedők is bátran kipróbálhatják. Hiszen gyalogolni mindenki tud kortól és nemtől függetlenül, és a sérülések kockázata is igen alacsony. A gyaloglás erősíti a szív- és érrendszert, növeli az állóképességet (ezért remek kiegészítője más erőnléti sportoknak is), javítja a tüdőkapacitást és a monotonitásának köszönhetően kiváló stresszoldó. Tehát ha nincs kedved egyedül róni a kilométereket: a csoportos indoor walk neked való!

Beautyrobic

„Egy edzés, amitől szuper szexi leszel” – így hangzik a nagyon csajos irányvonalat képviselő mozgásforma szlogenje. Nos, kedves Uraim, jól érzitek, ez nem a ti műfajotok, de a párotokat nyugodtan küldjétek be egy ilyen órára!

Az elnevezés és a szlogen ugyan tényleg nagyon nőcis, ám maga az edzés kőkemény: a legtöbb hölgy számára problémás területek (csípő, derék, has, fenék) formálása, egy 28-32 fokra felfűtött teremben zajlik, egyszerű (de nem könnyű!) mozdulatsorokkal, gumikötéllel, kis kézisúlyzóval, twerkeléssel, guggolásokkal, és a végén egy kiadós hasazással. A hatékonyságot az óra elején magunkra kent, speciális zsírégető olaj is fokozza. Ami pedig még vonzóbbá teszi a Beautyrobicot, hogy félhomályban, vérpezsdítő zenére történik a mozgás; teljesen eleresztheted magad, és szabadon megélheted a nőiességedet!

Air jóga

Az air jóga már több mint egy évtizedes múltra visszatekintő jógairányzat, mely a különböző ászanákat (testtartásokat) légzőgyakorlatokkal kombinálja. Egy segédeszköz is dukál az órához, hiszen a gyakorlatokat egy úgynevezett hammock, azaz függőhinta segítségével hajtják végre az air jógások. Erre azért van szükség, mert bár elsőre nem is hinnénk, de a hammock megkönnyíti nem egy ászana tökéletes kivitelezését és megtartását. Nem kell félni; a hinta többszáz kilogramm teherbírású, azonban a közelmúltban gerincműtéten átesetteknek, illetve a nyaki porckorongsérvben, magas vérnyomásban szenvedőknek nem ajánlott e sport.

Nyújtó, tartásjavító, mélyizom-erősítő hatásokkal bír ez a különleges mozgásforma, nem beszélve a lelki feltöltődésről, amit a levegőben való lebegés élménye okoz!

Krav-maga

Sajnos a mai világban senki sem lehet biztonságban, ezért tennénk kötelezővé a krav-maga önvédelmi rendszerének elsajátítását mindenki számára! Egyszerű gyakorlatok, életszerű helyzetek, katonai hangulattól mentes, mégis fegyelemre tanító környezet.

A krav-maga egy olyan összetett sportértékkel bíró edzésfajta, ami nem csak az önvédelemre tanít meg, de az erő-állóképességedet is fejleszti, és mindeközben még zsírt is vesztesz. Nem csak férfiaknak ajánlott, sőt, kifejezetten hasznos lehet a gyengébbik nem és gyerkőcök számára is a veszélyhelyzetek felismerésére és az esetleges erőszakos támadások kivédésére. Rendszeresen indulnak kezdő csoportok is, különböző önvédelmi iskolák szervezésében.

Aquafitness

Egyre több úszó- és sportlétesítményben találkozhatsz a vízi fitness-szel, ami a hagyományos úszóedzések forradalmasítója. A fitness irányzat Amerikából indult, egy súlyos lábsérüléssel küszködő katona agyából pattant ki, mintegy negyed évszázada, ám azóta rengeteget fejlődött. A köztudatban azonban még mindig rehabilitációs és gyógyászati eljárásként él az aquafitness, pedig már jócskán több annál.

A vizes közeg tehermentesíti az ízületeket, így a tetemes felesleggel rendelkezők is biztonsággal végezhetik a gumisúlyokkal nehezített gyakorlatokat. Ajánlott a gyakori ülőmunkát végzők tartásjavítására, gerinc és ízületi problémák megelőzésére, és kezelésére, a legyengült szervezet megerősítésére. Ne aggódj: a vízen való fennmaradáshoz egy speciális övet kapsz óra elején!

Twerk

A Beautyrobic kapcsán már említettük a twerket, esetleg, ha akkor még nem tudtad, mi is az pontosan, most eláruljuk neked! A Nyugatról indult őrület nagyon leegyszerűsítve a hátsónk rázására épül – amely technikát már az ősi afro és karibi táncokban is felfedezhetjük-, azonban az óra sokkal összetettebb annál. Hiszen a popsidat most nem derékból, vagy csípőből rázod, hanem az előre billentett combod segítségével, és a pozitúrák is elég változatosak: állva, guggolva és a földön térdelve is folyik a „risza”, így kerül be a képbe a comb és fenék formálásán túl, a kar és a has izomzatának megdolgoztatása is. Ezen kívül kitűnő önbizalom építő is; így nem utolsó sorban akár a magánéletedet is feldobhatod vele!

 

Hozzászólás írása