Flyerz.hu
Flyerz SelectionSPORT

Lexus ES300h – Japán Luxus zöld technológiával

L1

A Lexus márkanév a Toyota amerikai piacra szánt luxus márkája, innen a név is: Luxury EXport U.S. 1989-ben a Toyota Camry alapjaira épített “közép méretű luxus” (mid-size luxury) kategóriában az amerikai piac meghódítására fejlesztették.

Autós Influencer legújabb írása, Lexus ES300h teszt elsőként a Flyerz Magazinban!

Az elképzelés egy V6-os motorral szerelt orrmotoros, elsőkerék hajtású autó volt, mely az ES250 nevet kapta. 2019-ben a ES modellcsalád 6.-ik generáció faceliftje az amit kipróbálhattam, melynek különlegessége, hogy az európai piacon a GS modellt cseréli le, és egyben ez az első hybrid hajtáslánccal szerelt ES. Sokan gyászolják a GS modellt, hisz a nagy teljesítményű hibrid erőforrása mellett még hátsókerék hajtású is volt, így az ES300h maximum kronológiailag lehet az utódja.

Az ES300h erőforrása a Toyota/Lexus márkától megszokott konfiguráció. CVT váltó köti össze a belsőégésű motor és az elektromos motor hajtását, így segítik azok kölcsönösen egymás működését. Különlegessége a technológiának, hogy a belsőégésű erőforrás nem a megszokott Otto motor elvén, hanem Atkinson ciklusú rendszerben működik, mely kiemelkedő hatással van a fogyasztásra. Ez a rendszer önmagában viszont nem állná meg a helyét, így az ES-nél a hibrid hajtáslánc előnyeit hívják segítségül. Ez a szimbiózis azt eredményezi, hogy vegyes használatban egy ekkora autó 6,6 literes fogyasztással beéri, ami számomra meglepő volt. Mindehhez egy 2,5 literes 4 hengeres erőforrás és a villanymotor együttes teljesítményeként 218 lóerő társul, ami szépen mozgatja a komfortos karosszériát. Természetes, hogy a GS fan-ok most felhördülnek, hogy ez kevés, de a hétköznapi autózáshoz bőven kielégítő.

Mindemellett az ES300h egy igazán érdekes jármű. Érdemes beszélni arról, hogy milyen “szemüveggel” tekintünk az autóra, mert ha benzin folyik az ereinkben, akkor bizony az új ES egy eléggé unalmas autó lesz. Viszont, ha civil és kevésbé autós vénával megáldott gyakorlatias felhasználóként közelítünk, akkor bizony ez az autó telitalálat. Igyekszik minden igényünket egyszerűen, hétköznapi ember számára érthetően és kézre állóan kiszolgálni. Nagyon kényelmes ülései és a belső hangulata vendégmarasztalóak. Kényelmes lábtér a hátsó üléssorban is, és a csomagtartó mérete is kielégítően nagy. Érdekes trend, hogy a hasonló méretű kategóriatársak már 5 ajtós megoldással vannak tervezve, mely sokkal kényelmesebben pakolható csomagteret eredményez. Kollégákkal való beszélgetésben arra jutottunk, hogy ez a tervezés viszont valószínűleg egy merevebb karosszériát eredményez, ami komfortérzetben biztosan a Lexus pártjára szegődik.

Összességében egy nagyon kellemes, és szimpatikus autót ismertem meg a Lexustól, ami nagy valószínűséggel sűrűn fog visszaköszönni az utakról. Cégautó flottában az alacsony káros anyag kibocsátása és jó maradványértéke miatt biztosan sikeres modell lesz, habár a közel 20 millió Forintos vételár a legfelszereltebb modellért nem csekély. Nem hiába, a Japán luxus zsebbenyúlós szórakozás.

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..