Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
EgyébMAGAZIN

Lexus kupé, avagy a japán Mustang

Főkép

Póczak Tamás autós influencernek köszönhetően ismét egy minden igényt kielégítő gyors tesztet kaptunk, ezúttal a Lexus RC-F 10th Anniversary Edition-ról érkezett beszámoló!

Ritkaság került hozzám a héten, a Lexus RC-F 10th Anniversary Edition. Érdekesség, hogy az F-jelzés a Lexus sportrészlegére utal, amely már idestova 10 éve működik. Eleinte “Flagship” azaz a zászlóshajó modelleket illette a jelző, később egy kis kanyarral áttértek a Fuji Speedwayre (japán egyik leghíresebb versenypálya) utaláshoz. Manapság lehet kapni F modelleket, és a sportos felszereltséget F-Sport-nak hívják. Utóbbi egy izgalmas sport csomag, viszont az F jelölés általában izgalmas, és a Lexus Hybrid zöld gondolkodásmódjától merőben eltérő autót jelöl. Az RC-F esetében egy 5000 ccm-es V8-as szívóbenzines erőforrással hajtott vadat.

Sok hasonlóság van a Mustang és az RC-F között, nem is véletlenül hoztam a párhuzamot a címben. A LEXUS ( Luxury EXport United States) egy amerikai piacra szánt, de a japánok által tervezett és kivitelezett autókat gyártó cég, a Toyota prémium márkája. Tehát a célközönség elsősorban azonos a Mustanggal. 5 literes motorja, hátsókerékhajtása, sportos, de mégis inkább kicsit GT-s bódéja mind a rokonságot mutatja. Ugyanakkor jelen van a japán precizitás, és műszaki zsenialitás. Ha a Mustang egy nyers paraszti erő, akkor az RC-F a kocka informatikus. Egy ismerősöm úgy fogalmazott, hogy az amerikai autók biztonsági rendszerei, mint például a menetstabilizáló, kb. olyan gyorsan működik, mint egy betárcsázós internet, szemben a Lexus rendszereivel, ahol gyakorlatilag érzed, hogy minden ezredmásodpercben a teljes Lexus vezérkar valós időben azon dolgozik, hogy megoldja, miként lehet kijönni egy esetlegesen elsokallt kanyarból.

És tényleg így van. Ez az autó iszonyatosan erős, 477 lóerővel, 560Nm-el gyakorlatilag bármelyik körforgalomban a legapróbb meggondolatlanságra szigorúan reagál, és azonnal jelzi, hogy ő bizony vágtatna. Szerencsére a Lexus tudja, hogy egy ilyen autót nem a steril gurulásért vesz meg az ember, ezért amíg biztonságosnak ítéli, hagyja, hogy játszadozzon a söfőr. Így lehet egy körforgalomba bekapcsolt menetstabilizáló ellenére is végig keresztbe menni, de amint az elfordulási szög nagyobb a kelleténél, a rendszer beavatkozik, hogy ne kelljen kiskanállal összeszedni az autó maradékát. Ez a beavatkozó rendszer szintén a Lexus zsenialitása. Vertikális Gyro szenzor, és nyomatékvektorálós hátsókerékhajtásnak hívják a rendszert. (TVD) Folyamatosan érzékeli az autó hossztengely elfordulását, és a hátsó kerekekre elosztott nyomatékkal századmásodperces reakcióidővel képes beavatkozni, mint egy lánctalpas tankot ahogy irányítunk, úgy fordítja vissza az autót az ideális szögbe, a kormányállásnak megfelelően.

A Lexus RC azaz Radical Coupe létezik 2014 óta, idén egy ráncfelvarráson is keresztül ment. Kapható nálunk hybrid verzióban, illetve az F modell ezzel a rettenetesen vérmes erőforrással. Az aktuális tesztmodellünkben az izgalomfaktor, hogy ez egy 10.- éves jubileumi kiadás, amely egyedi színnel, és teljes felszereltséggel lett legyártva. Hivatalosan újonnan nem kapható az autó, összesen 25db jött Európába, és ezek a Lexus importőrökhöz kerültek bemutató autóként. Hivatalosan 34 millió forint körül árazták be, de ritkasága miatt valószínűsíthető, hogy egy gyűjtő garázsába fog kerülni, miután letudta a PR feladatait.

Egy rövid kis videó az autóról: https://www.youtube.com/watch?v=kK-7xcwObtM

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..