LIFEHACK MAGAZIN

Mert a futás egyensúlyban és optimistán tart!

Hege
Írta Hege

“Annak, hogy miért fussunk, legalább annyi oka van, mint ahány nap egy évben, ahány év az életemben. De leginkább azért futok, mert ilyenkor állat, gyermek, művész és szent vagyok egyszerre. Te is az lehetsz! Találd meg önmagad a futás által, és azzá válsz, akivé teremtettél.”

728

A futás nagyon jó módszer a súlyfelesleg leadására, rengeteg sikersztorit hallottunk már, amelyekben valaki csak a futás segítségével érte el álmai alakját. Vannak akik azonban nem versenyszerűen és nem is a zsírégetés céljából futnak, hanem mert egyszerűen csak jólesik.
Személy szerint én nyaranta a Margitszigetre járok ki futni, amolyan kikapcsolódásként. Ilyenkor “zene bekapcs, agy kikapcs” állapotban rovóm le a kilométereket.
Itt egy pár tanács arra vonatkozóan, hogy mikor és mennyit érdemes futni és hogy hogyan kezd el!

Futás_1

 

1.Gyaloglással kezdj!
A gyaloglás kitűnő a zsírleadás elkezdéséhez, bárki végezheti. Az elégetett kalória mennyisége egyenesen arányos a haladás sebességével és a testsúllyal. Ahogy fogysz, egyre gyorsabb leszel, s átválthatsz a dinamikus gyaloglásra, majd a futásra.

2.Mennyit fussak?
Én javaslok:
– fél óra gyaloglást mindenkinek,
– fogyókúrázóknak heti háromszor 40 perc 3-as vagy 4-es intenzitású futást,
– és állóképesség-fejlesztőknek heti háromszor 20 perc 4-es vagy 5-ös intenzitású futást.
Emellett természetesen súlyzózni is kell, hogy az izmaid erősek és szépek legyenek.

3.Mikor fussak?
Tűző napon ne fuss, inkább szervezd kora reggelre vagy kora estére a futást.futás_2

4.Hogyan lélegezz futás közben?
Nem szabad sem a futás ritmusát ráerőltetni a légzésre, sem a légzés ritmusát a futáséra.

A lényeg csak annyi, hogy érezz rá a megfelelő be- és kilégzés ritmusára. Erre egyrészt azért sincs általános szabály, mert mindenki más ritmust használ, illetve mozgás közben bármi történhet, ami felboríthatja a ritmust.

Az a fontos, hogy orron és szájon át egyszerre lélegezz, hiszen csak az orron át nem kapna elég oxigént a szervezeted. El kell kezdeni, s a ritmusok maguktól összerázódnak.
Mind az egészségmegőrzés, mind a zsírégetés céljából végzett futásnál az a helyes tempó, ha közben nem esik nehezedre egy kis beszélgetés.

S végezetül, hogy mik a jótékony hatásai?
– A futás élesíti az elmét
– A sport csökkenti a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát.
– A futás az időseknek is jót tesz!
-A futás erősíti a csontokat.
– A futás a hátnak is jót tesz.

Annak idején, amikor elkezdtem futni, akkor felejtés céljából futottam, így a szerelmi bánatra is kitűnő gyógyír!