Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
Flyerz SelectionPROGRAMAJÁNLÓSPORT

Nissan Leaf 2 – Zöld autós élmények

3

Póczak Tamás ismét autót tesztelt, a 4WS Média szakembere újfent a Flyerz Magazinnak számolt be először a tapasztalatairól. Tamás ezúttal a Nissan Leaf 2-őt vette górcső alá. 

A héten tesztelésre kaptam a Nissan Leaf második generációs modelljét a Nissan Magyarországtól. Erről az autóról már több teszt készült, mert nagy az érdeklődés a jövőbe mutató technológia iránt, és a Leaf akárhonnan nézzük, úttörőnek számít. Az első generáció 2010 Decemberében lett bemutatva, 24Kw-os akkumulátorral, 110 lóerős villanymotorral. A második generáció már 40-es akksival és 150 lóerős motorral kapható, és nemsokára érkezik a 62-es 200 lóerős verzió is.

Nade nézzünk egy kicsit a számok mögé. Kezdő villanyautósoknak egy csomó megérteni valójuk van. Kezdjük az akkuval. Itt nem literben, hanem KW-ban számoljuk azt amit felhasználunk, és újra “tankolni” kell a közlekedés során. Fontos adat, hogy milyen csatlakozóval, illetve, hogy milyen sebességgel tölthető az autó akkumulátora. A Leaf kétféle csatlakozóval van ellátva. Az egyik az úgynevezett CHAdeMO, ami a villámtöltésre hivatott, a másik a Type2, ami a rendes töltés. Az első 43KWh sebességgel tölt, ami 1 órás töltési idő kb., a második pedig 6KWh, és ennek megfelelő arányban lassabb is. A Type2 szabvány egyébként képes lenne nagyobb sebességre, de a Leaf-be épített töltő csak ennyit enged.

A másik, tapasztalat alapján szerezhető infó, hogy ezek a villanyautók eléggé érzékenyek a hőmérséklet különbségre és az autópályára. Így vált kalandossá egy esti túra Bp-Pécs között. Terveim szerint a 3 fős csapatunk 7 órás indulással, szekszárdi pihenővel fél 11-es érkezési idővel egy kényelmes túrára indult volna Csütrötök este. A töltöttségi szint induláskor 217km-re elegendő energiát jósol, a Pécsig tartó utunk 198km-ére elégnek kellene lenni, de biztonság kedvéért félút környékén Szekszárdon egy Type-2 töltőnél egy kis nyújtózkodással egybekötött szünetet tartva, ez kényelmesen kivitelezhető lehet a papírforma szerint. Tévedtem. Az elindulás után Szekszárd közelében voltunk, az indulástól számított kb 140km-re, és a hatótávunk 10km-re csökkent.

Jöttek a találgatások, hogy a mínusz 2 fok, vagy a 130km/h-s sebesség az autópályán, netán a 3 utas súlya az, ami megviccelt? Valószínüleg így együtt a három. Mindenesetre tanulság, hogy az ilyen hoppákat illik belekalkulálni a villanyautós életbe. Sajnos a villámtöltő hiánya is egy gyenge pont, és sajnos a Leaf nem tudja kihasználni a Type2 lehetőségeit sem. Így 2 órás töltés következett, ami miatt a tervezett érkezési idővel rendesen megcsúsztunk.

Természetesen az elektromos autózás elsődleges felhasználási formája nem ez, hanem inkább a városi cirkálás. Napi 220-280km-t oa neki szánt közegben pedig ritkán teszünk meg, cserébe gazdaságos, és nagyon “fancy” a hangtalan suhanás, és a zöld életérzés, melyet mindenképpen érdemes kipróbálnia annak, aki még nem tette. Az önvezető rendszer felé hajló vezetés támogatástól a távvezérelt hűtés-fűtés rendszerig ezekben az autókban már minden elérhető, így nem kell lemondani a kényelemről sem. A Leaf pedig méretileg is kielégítő, bár a hátsó ülőlap magassága meglepő, de 4 embernek kényelmes az autó hosszabb távra is. Azt hiszem nyugodtan kijelenthetjük, hogy a jövő technológiája az elektromos autózás, ami már megérett arra, hogy része legyen a hétköznapjainknak, de úgym ahogy a szelektív hulladékgyűjtés, úgy a zöldautózás is egy új nézőpontot és gondolkodásmódot hoz az emberek hétköznapjaiba.

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..