Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
SPORT

Opel Insignia 2017

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ha jól emlékszem az Opel előző Insigniáját, nagyjából 1 évvel ezelőtt kaptam meg, és nem titkolom, nem barátkoztunk össze. Az volt az az időszak, amikor már az Astrákat is frissítették, amikbe talán komolyabb technológia került bele.

Szeretném leszögezni, hogy az új Insignia, nem csak a nevében lett új, hiszen valamiért megkapta a Grand Sport jelzőt is, hanem mert iszonyatosan eltalálták. A dizájn kívül, belül változott, persze nem drasztikusan, talán rájöttek, hogy a részletekben van a titok.

Kívülről a napijainkba szokásos morcos lámpát, elképesztően nagy motorháztető és cápauszony antennát is kapott. A motorháztetőre azonban visszatérnék, mert körülbelül akkora, mint egy franciaágy, ennek ellenére, hihetetlen, hogy ebből bent mit sem érez az ember. Ettől független impozáns, talán számomra ez a karosszéria elem az egyik legkedvesebb. Első közös ébredésünk majdnem kórházasra sikeredett, a hátsó ajtónál ugyanis a vicces dizájner egy olyan ívet rakott bele, ami megtermett horpadásnak néz ki távolról. Közelebb érve, persze jól látható, hogy ez a hátsó ajtó karcsúsítása. Ez az ív, több helyen is ismétlődik a beltérben is. Szerencsére.

Egy autó, ugye nem csak attól lesz jó, hogy hól néz ki, hanem ha beleülünk otthon és biztonságban érezzük magunkat. Az Insignia tervezésénél biztosan odafigyeltek erre. A tükrökre is, olyan méretűek és kialakításúak, mellyel jól belátható az egész autó. A lámpák is az új LED-es technológiai vonalat képviselik, hivatalos megnevezése az IntelliLux LED Mátrix világítás.
Elfoglalva a vezetőülést, úgy érezheti magát az sofőr, mintha minden az ő kényelmét szolgálná. A középkonzol picit döntve van és szeparálva jobb egytől, megteremtve a privát szférát a vezetőnek. A kezelőszervek elhelyezés teljesen logikus, talán egyedül az indító gomb esetében tudom azt mondani, hogy jobb lett volna egy elérhetőbb helyre rakni. Ettől függetlenül, ha megszoktad, akkor már el fogod találni, hogy hol van. A head-up-display bár rejtőzködik ugyancsak, de azt egyszer állítjuk be, aztán szeretnék, ha csak tenné a dolgát. És teszi is, éjjel-nappal, erős napsütésben is. A 360 fokban látó kamerának a parkolásnál van szerepe, bár az autó, akár magától is leparkol, ebben az esetben csak, mint „kontroll” érdemes követni, hogy mi történik.

Tudom, hogy alapvetően két fajta vezető van. Aki szeret vezetni és akinek kell. Az utóbbiak vannak többségben az biztos. Pontosan ezen emberek biztonsága miatt, számtalan biztonságot növelő technológia került be az autóba. Például a gyalogosokat azonosító, vagy az ütközés figyelmeztető rendszer, adaptív tempomat, sávtartó, stb. Hosszabb úton nem csak biztonságosan, de pihentetően – már, ha lehet ilyet mondani – szeretünk utazni, és én, mint technológiát kedvelő ember, talán az Android telefonok képernyőjének a kivetítését találtam a legérdekesebbnek. Így tényleg minden elérhető a nagy LCD-ről. Persze már van az USA-ban régóta elérhető vészhívó asszisztens, amit az Opel picit tovább gondolt és ötvözte egy kb. helpdesknek nevezhető szolgáltatással. Ez amúgy az OnStar. Akár hotelt is foglalhatunk rajta keresztül.

Az első Insignia ülése számomra katasztrófa volt. A sajtóközleményben az utasteret wellness-nek titulálják, azt hiszem ez azért egy picit túlzás, de tény, hogy bitang jó. Az AGR ülés, ami már az Astrákban debütált, nagyon kényelmes, szinte minden modulja nagyon precízen állítható. Külön említésére méltó, hogy végre egy gyártó lehozta a klímás ülést egy tíz milliónál kevesebbe kerülő autóba. Nem gondoltam volna, ha kényelmesen beállítom a vezetőülést és beülök magam mögé még majdnem 16 centi hely lesz a térdemtől. A csomagtérben is ugyanez a helyzet, szimplán nagy. És persze éljen a mankókerék a hely és súlytakarékosság jegyében.

Motorválasztéka a 1,5 literes benzinestől, a kétliteres dízelig terjed. Bár a karosszéria könnyebb, én akkor sem vagyok a híve a kicsi motoroknak egy ekkora autóban, ugyanakkor arra, hogy a szabályokat betartva vezessünk és nem akarunk ülésbe-szorító gyorsulást tapasztalni, azt kell, hogy mondjam elég a kisebb motorral szerelt változat is.

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..