Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
EgyébMAGAZIN

Opel Insignia OPC Line

Főkép

Mára is akadt egy autóbemutatónk: Póczak Tomi ezúttal az Opel Insignia OPC Line-t kötötte el, hogy beszámoljon nekünk a cég egyik legfrissebb modelljéről!

Az Opel újra használja a GSI nevet. Régi közkedvelt jelzője ez a sportos hot hatch-eknek, de menjünk bele kicsit a részletekbe. A 80-as évek első felében jelent meg a GSI azaz a Grand Sport Injection név, 83’-ban Manta B GSI, 84-ben Kadett E GSI formájában. Aztán 1997-nem létrejött az Opel Performance Center, és 1999-ben ki is adták az első általuk fejlesztett autót, az Astra G OPC-t. Innentől az Opel előszeretettel használta a sportos autókra az OPC jelzőt.

Vérbeli GSI fan-ként sosem tudtam megszokni és megkedvelni az OPC nevet, bár az ikonikus kék színét kedveltem. Aztán jöttek a hírek, hogy visszatér a GSI az Insigniába. Nagy izgalommal nézegettem, mit is lehet tudni róla, és szimpatikus adatokkal találkoztam.

Felkerestem az Opel-es kapcsolataimat, hogy szeretnék egy ilyet kipróbálni, és így került hozzám a mai tesztalany. Mint az menet közben kiderült, a mai értékesítési trendeknek megfelelően a GSI-ből is van annak látszó OPC Line csomag. Hát pont egy ilyen modellbe sikerült beleszaladni. Olvasgattam a papírt róla….1,6 Turbo….hmm. Hát jó, sokat nyilván nem kell várni tőle, de legalább szép. És mekkorát tévedtem. Ez a downsizing korát élő erőforrás az insigniában 200 lóerőt produkál, ami kifejezetten fickóssá teszi az autót.

Nyilván a hot hatch-ekre jellemző vezetési élmény az Insignia méretes bódéjával elmarad, de ez az autó nem is erről szól. 197 centis magasságommal a nekem beállított vezetőülés mögé kényelmesen be tudok ülni. Eközben vezetéstechnikai segédek garmadája támogatja az utazási komfortot és biztonságot. Parádés futómű komforttal szembesültem az egyenetlenebb földes, murvás utakon is. Talán végre most eltalálták az Insigniát.

Az OPC Line felszereltségnek köszönhetően az autó sportos megjelenésű, melyhez hozzá társul a tesztalanyom különleges színválasztása is. Fotózgattam több helyszínen, többfajta fényben, de mindig más színe volt. A teszthét tapasztalata alapján az utca emberének tetszett, több elismerő szót hallottam, amerre jártam az autóval.

Összegzésül annyit, hogy a régi Insignia negatív élményeit a második generáció nagyrészt orvosolta, így egy kellemes családi autó vált az Insigniából, vagy egy szerethető céges. Sajnos a 260 lóerős motorral szerelt GSI a WLTP szabványok miatt kikerült a szortimentből, így egy 210 lóerős változat lép a helyére, ami közel azonos teljesítményű ezzel az 1,6 turbóssal, így ha nézelődünk hasonló kategóriájú autók után, egy kört érdemes futni vele.

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..