Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
Flyerz Selection

Palvin Barbi, a magyar kisüzemi sörök és az üveges csomagolás a befutó

beerboxban-megtalalhato-magyar-kisuzemi-sorok

Az IPA még mindig az élen

Bárhol, bármikor, az íze és a társaság miatt sörözik szívesen a magyar – derült ki a Beerbox felméréséből. Tíz rendszeres fogyasztóból ugyan csak egy a nő, de az alkalmi sörivóknál már nagyobb aránnyal bírnak. A legtöbb sörös annak örülne, ha Palvin Barbi szállítaná házhoz a folyékony kenyeret.

A Beerbox friss felmérése szerint kétszer annyi a rendszeres sörivó, mint az alkalmi. „Bár a gyakori fogyasztóknál a férfiak vannak többségben és tízből csupán egy a nő, az eseti sörözőknél már ötből kettő sörkedvelő tartozik a gyengébbik nemhez” – ismertette az eredményeket Papliczky Péter értékesítési vezető. A sör kiválasztásakor a magyar sörök bizonyulnak a legnépszerűbbnek: a válaszadók harmada a hazai kisüzemi söröket kedveli, ötödük a nagyobb magyar sörgyárak termékeit vásárolja, tízből egy pedig a nagy, külföldi sörgyárak produktumait kortyolja szívesen. A sör rajongóinak fele lényegében bárhol hajlandó szokásának hódolni, negyedük inkább otthon kortyolgatja a nedűt, míg ötödük kocsmában vagy más vendéglátóhelyen gurít le kedvencéből. „Az otthoni sörfogyasztás melletti vezető érv, hogy míg egy vendéglátóhelyen a kínálatra kell szorítkoznunk, otthonra mi vásárolunk be ott, ahol a kedvencünket kapni lehet – fejtette ki Papliczky Péter. – A Beerboxot hasonló okokból hoztuk létre: a sokszor nehezen elérhető kisüzemi sörök beszerzési lehetőségét állandó, fix készlettel orvosoljuk, ezzel is megkönnyítve azok otthoni fogyasztását.” Nem meglepő módon egyébként a saját, kényelmes kanapé is népszerű érv az otthon korsót emelők táborában.

A felmérés alapján a folyékony kenyérnek azért hódolunk, mert szeretjük az ízét (61%), összehozza a társaságot (21%), továbbá pozitívan hat a kedvünkre (7%) és az egészségünkre (7%). Továbbá, a többség a sör ízvilága, típusa szerint választ sört, de a márka és a gyártó is sokaknak döntő szempont. Az ár csupán harmadik a vezető indikátorok sorában, míg a csomagolás dizájnja a negyedik, az alkoholtartalom pedig az ötödik.

A „sörfogyasztói társadalom”

A sör iránt elkötelezettek negyedénél 600 forint az a lélektani határ, amennyit hajlandóak egy egységnyi sörért fizetni a boltban. Más a helyzet, ha vendéglátóhelyen fogyasztunk: a válaszadók harmada akár 850 forint felett is szívesen költ a nedűre. A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar, a cseh, a német és a belga sörök a legjobban eladhatók itthon. A típusok közül az IPA és a láger a legkedveltebbek, de a búza és általánosságban a pale ale-ek is népszerűek. A kutatás szerint kifejezetten tudatosan válogat a hazai közönség a széles típuskínálatból, mégis rendkívül nyitott az újdonságokra. A sörrajongók harmada a félliteres, üveges verzióra voksol, valamivel több mint ötödük a csapoltra esküszik, 20 százalékuknak pedig a félliteres dobozból esik a legjobban. „Az üveges melletti vezető érvek a finomabb íz és a stílusosság, de a doboz kényelmesebb és olykor biztonságosabb – mondta az értékesítési vezető – Ugyanakkor csapoltért kiált az, akinek már a sörcsapolás látványa és a hab is eufóriát okoz.” Ha választhatnánk, melyik magyar híresség vigye házhoz a sört, Palvin Barbi nyerné a feladatot; Dobó Kata és Csányi Sándor követik őt.

A kutatás hátteréről:

A Beerbox Facebook-oldalon április 7-15. között zajló online felmérésben vette fel az adatokat. A kutatásban 1023, a 18. életévét betöltött magyar vett részt. Bár az eredmények nem reprezentatívak az ország lakosságára nézve, de alkalmasak a trendek és attitűdök szemléltetésére.

 

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..