GASZTRO

Tejszínes epertrumix

Írta Fly Nagy

Az eperszezon éppen olyan vidám dolog, mint a strandszezon, csak sajnos még rövidebb ideig tart. Jelentjük: az illatos, édes magyar eper immáron minden zöldségesnél kapható, vegyétek, egyétek, amíg nem váltják fel újra a gyenge nyugati import másolatok.

Tudtátok, hogy az eper több C-vitamint tartalmaz, mint a híres C-vitamin-források, a citrom, narancs vagy grapefruit? Zsírégető hatású, magas antioxidáns-tartalmú (öregedésgátló!), vérképző, vérnyomásszabályzó, gyulladáscsökkentő – akarhatnánk még többet egy ráadásul ilyen finom gyümölcstől? Emiatt egyáltalán nem érdemes hőhatásnak kitennünk. Persze, finom dolog az eperlekvár vagy az eperlikőr, de ezekből az éltető tápanyagok jó része elfő, és a boltokban kapható epres joghurtokban is kár bizakodnunk. Együnk tehát annyi nyers epret, amennyi csak belénk fér!

Bátor eperrajongók 1-2 napig tartó eperkúrát is tarthatnak, mely ideje alatt csak epret, tiszta vizet és legfeljebb gyógyteát fogyasszanak. A rostokban (is) bővelkedő idénygyümölcs nem csak finom csemege, jó szolgálatot tesz gyors tisztítókúraként is.

Mi most nem egy diétás, ám isteni finom turmix elkészítésére buzdítunk benneteket!

11141330_914709798588316_9005913215586613890_nTejszínes eperturmix:

– fél kiló friss, hazai eper

– 5 dl hideg tej (laktózérzékenyeknek 3 dl kókusztej + 2 dl víz)

– 2 dl (hab)tejszín

– 2-3 ek. méz / cukor / édesítő

– egy tasak vaníliás cukor

– fél citrom leve

– kevés őrölt fahéj és mentalevél

Az eper négy-ötödét a tejjel, tejszínnel, fahéjjal és édesítőkkel összeturmixoljuk, majd legalább 1 órára hűtőbe tesszük. A megdermedt turmixra rászórjuk a maradék epret és mentával díszítjük. Azonnal el fog fogyni!