Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
Egyéb

DS3 Crossback – Francia Luxus kicsiben

Crossback3

A köztudatban a francia autók régebben szinte szitokszóként voltak jelen, ez mára már szépen elmúlt, és úgy általában elmondható róluk, hogy megbízható autókat gyártanak, igencsak érékelhető minőségben. Erre a 19re húz lapot a DS, és úgy néz ki, be is jön neki. Erről számolt be nekünk Póczak Tamás autós blogger barátunk.

A DS Automobiles kifejezetten prémium autókat gyárt, és a francia eleganciával ötvözi a PSA konszern autógyártási tapasztalatát. Zseniális párosítás, de a hétköznapi ember számára erősen magyarázatra szorul.

Az utcán végig gurulni egy DS-el különleges érzés. Ahogy az üvegtigrisben is elhangzott a híres mondat, hogy „ Igyál Traubit, mert akkor ugyanazt a cukros löttyöt iszod mint a többiek, de te más vagy.” Na ez a DS-re kifejezetten érvényes. Különleges karaktere az utcán végig vonulva a következő sorrendben indítja a gondolatokat:

“Ez mi? – De jó színe van! – Figyeld a lámpáját….a vonalvezetését……láttad a kilincsét? Ez de jól néz ki!”

Nagyjából kivétel mindenki megnézte, és voltak akik rá is kérdeztek, hogy miféle szerzet ez? Mindezt úgy, hogy hétköznap közlekedtem vele az utcán, ahol az elhidegült világban nem jellemző, hogy az utca emberei egymáshoz szólnak! Érzelmeket vált ki, ez teljesen nyilvánvaló. Beleülve a használata is hasonlóan folytatódik. Kényelmes, minden kézre áll. Sok dolog köszön vissza a PSA testvér modelljeiből, de egyáltalán nincs az az érzés, hogy házon belüli anyagokból összedobálták. Minden egyedi megoldásos, minden a dizájn oltárán. Különleges gombok, különleges műszerek, kezelőfelületek. Egyszerűen Otthonos. Át van gondolva, és franciásan kellemes. 

Különlegessége, hogy az EMP1 platformra épülő első modell. Későbbiekben a 208 és a Corsa is erre a platformra fog érkezni. Ennek oka, hogy elő lett készítve a hibrid illetve elektromos hajtás befogadására is. A dízel és benzines kínálat mellet érkezik belőle a teljesen villany e-Tense kivitel is. 

Az én tesztautóm nagyon frissen lett beállítva a tesztautó parkba, így gyakorlatilag az első voltam, aki kipróbálhatta ezt a példányt. 1.2-es EURO.3-as PureTech motor 130 lóerős, és egészen dinamikusan mozgatja a viszonylag kis karosszériát. Városi fogyasztása papíron 5,8l/100km, ami egy odafigyelős hétköznapi ritmusban közel hozható is. A sportos használat azért ezt könnyedén megdobja, a lobbanékony kis turbómotor igénybevétel esetén éhessé válik. A futómű franciásan kényelmes, nem lett túl feszesre hangolva, de valljuk be, ez nem is igazán menne az autó karakteréhez. 

Összességében az autót azok fogják venni, akiknek igényük van a különbözőségre, hogy kicsit kilógjanak a sorból. És azt gondolom, hogy nem is fogják megbánni, mert egy nagyon szerethető autót kapnak a pénzükért. Természetes, hogy a különcségnek ára van, ami ennek az autónak az esetében kb. 7 Millió forintos indulóárat jelent, viszont más autóknál egy komoly felszereltségi szint az, ami itt már az alap modellben elérhető. A DS márka második modellje a Citroenről való leválás után a DS 3 Crossback.

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..