Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
GASZTRO

ENNYI PLUSZT JELENT AZ EGÉSZSÉGEDNEK MÍNUSZ 300 KALÓRIA

photo-1551117145-84a5ac4fbe3b
Kutatók szerint bebizonyosodott, hogy ha naponta 300 kalóriával csökkenteni tudjuk az energiabevitelünket, azzal nagyon sokat teszünk az egészségünkért.

A The Lancet Diabetes & Endocrinology hasábjain megjelent tanulmány szerzői azt bizonyították, mennyire pozitív hatással van az egészségre, ha hosszú távon 300 kalóriával csökkented a napi kalóriabeviteledet – számol be a Harvard Medical School.

Az észak-karolinai Duke Egyetem orvosi karának kutatói 218 felnőtt önkéntest vontak be kutatásukba, akiknek testtömegndexe 22 és 27,9 között volt, tehát átlagosnak vagy enyhén túlsúlyosnak számítottak. A résztvevőket két csoportra osztották. Az alanyok egyik fele egy hónapon keresztül, napi háromszori étkezéssel, 25 százalékkal kevesebb kalóriát vitt be szervezetébe a korábban megszokottnál. A kontrollcsoport tagjai ezzel szemben ugyanúgy étkeztek, mint addig.

Mínusz 300 kalória rengeteg előnnyel jár
Mínusz 300 kalória rengeteg előnnyel jár, Fotó: dima_sidelnikov / Getty Images Hungary

Az egy hónapos tesztelési fázis után a szakemberek arra kérték az első csoportba tartozókat, hogy próbálják meg két éven keresztül folytatni a kalóriacsökkentett diétát. Többségüknek nem sikerült a 25 százalékos határt tartani, de végül átlagban 12 százalékkal, vagyis napi szinten 300 kalóriával kevesebbet fogyasztottak, mint a kísérletet megelőzően.

Mindenkinél érzékelhető volt a változás

A kétéves időszakot követően az érintett résztvevők átlagosan 10 százalékot fogytak korábbi testsúlyukból. A pluszkilók háromnegyede a testzsírból ment le, de emellett a koleszterinszintjük és a vérnyomásuk is csökkent, és kevésbé voltak hajlamosak krónikus gyulladásos betegségekre, szemben a kontrollcsoport tagjaival, akiknél semmilyen hasonló pozitív változást nem észleltek a kutatók.

A szakemberek úgy vélik, a fogyás és a zsírpárnáktól való megszabadulás mellett a kalóriacsökkentett étrend az emésztést is segíti, ami szintén hozzájárul a vázolt pozitív változásokhoz. A legtöbb ember képes rá, hogy eredményesen csökkentse a napi kalóriabevitelét: érdemes kisebb adagokat enni, felhagyni az éjszakai nassolással, és más hasonló praktikákat bevetni.

Forrás: https://divany.hu/

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..