Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
SPORT

Érdekességek az új Lexus IS-ről

uj_lexus_is_f_sport

A Lexus belépő szedánjából, az itthon is nagy népszerűségnek örvendő IS-ből első bemutatása óta mintegy egymillió darab talált gazdára. A modell jövő év első felében érkező új generációja rendkívül izgalmasnak ígérkezik: a megváltozott az orr, oldalfal és hátsó rész kialakítás, valamint F SPORT kivitelnél érkező egyedi hűtőrács még kifinomultabb belső kidolgozással és tökéletesített HMI technológiával társul, a módosított futómű pedig minden eddiginél lenyűgözőbb vezetési élményt ígér. A Lexus Safety System+ bevezetése az aktív biztonsági rendszerek egy új szintjét képviseli, miközben a hybrid változat CO2-kibocsátása mindössze 97 g/km lesz.

A módosított dizájnnal, tökéletesített HMI kezelőfelületekkel, új külső és belső színvilággal, még tovább javított vezethetőséggel, valamint gazdagabb biztonsági felszereltséggel színre lépő új, 2017-es modellévi Lexus IS-t először a 2016-os Párizsi Autószalonon láthatta a nagyközönség, jövő év elején ugyanakkor már a hazai márkaképviseletben is elérhető lesz. A Lexus IS globális eladásai egyébiránt idén júliusban jelentős mérföldkőhöz érkeztek: a kompakt sportszedán három generációja több mint egymillió példányban talált gazdára az eredeti modell 1999-es premierje óta. Ez hatalmas teljesítmény a legelső olyan Lexus modelltől, amelyet elsősorban az európai piacra terveztek – arra a piacra, ahol a típus népszerűsége a mai napig töretlen: a globális IS-eladások csaknem 20 százalékát teszi ki a térség. A jelenlegi, harmadik generációs IS vadonatúj korszakot nyitott a modellcsalád történetében: itt vezették be elsőként a Lexus Hybrid Drive benzin-elektromos hajtásláncot. A 2013 óta elérhető IS 300h európai népszerűsége minden egyéb variánsét magasan felülmúlta, jelenleg az IS eladások 90 százalékát teszi ki a full hybrid modell, amely továbbra is a Lexus globális modellkínálatának meghatározó tagja, amelyet jelenleg több mint 70 országban forgalmaznak, és havonta több mint hatezer példányban talál gazdára.

uj_lexus_is_300h

Az új IS belterében számos, gondosan kidolgozott változtatással találkozhatunk. A kijelző az eddigi 7 helyett 10,25 colos átmérőjű. Az új, nagyfelbontású monitoron nagyobb, tisztább képekkel jeleníthetők meg a Lexus innovatív multimédia rendszereinek egyes funkciói. A padlókonzolon elhelyezett Remote Touch Interface (RTI) kezelőszerv oldalán egy Bevitel (Enter) gomb jelent meg, ami leegyszerűsíti a rendszer használatát. A középkonzolon átdolgozott audio- és klímavezérlő panellel találkozhatunk, amely immár teljesen elfér a térdtámasz által kijelölt felületen; míg az új, hajszál-kidolgozású felület kiváló minőségérzetet és kedvezőbb megjelenést eredményez.  A műszeregység árnyékolójának tetejét díszítő, új öltések még sportosabbá teszik az IS vezetői környezetét, akárcsak a kifinomult fordulatszám- és sebességmérő órák. A további módosítások között megtalálhatók az új pohártartók; az RTI kezelőszerv működtetését megkönnyítő új, nagyobb, hangsúlyos öltésekkel varrott bőrbe burkolt tenyértámasz; valamint a műszerfali analóg időmérő óra számlapjának módosított grafikája. Egyes piacokon két új árnyalat – a kizárólag a Sport felszereltségi szinthez rendelhető Nuance Black és a Noble Brown – gazdagítja az utastéri színvilágot. Az eddigi Moonstone és Ivory harmóniákat egy új, világos tónus: a Sandstone váltotta fel, amely az Ivory eleganciáját modernebb világosszürke árnyalattal színesíti.

uj_lexus_is_f_sport_belter

A frissen kifejlesztett aktív biztonsági csomag a Lexus Safety System + rendszer a legkülönbözőbb forgalmi helyzetekben képes megelőzni az ütközést vagy enyhíteni azok következményeit. A kamerát és milliméteres hullámhosszú radart együttesen alkalmazó, ezáltal fokozott észlelési képességgel felvértezett Lexus Safety Sense + rendszer több kategóriaelső funkciót tartalmaz.

Ilyen az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosvédelmi funkcióval, amely képes megelőzni az ütközést, vagy enyhíteni annak súlyosságát, az aktív kormányrásegítéssel felvértezett, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), az automatikus távolsági világítás (AHB), valamint a teljes sebességtartományban aktív távolságtartó tempomat.

Az új Lexus IS menetdinamikáját az első és hátsó felfüggesztést, valamint a kormányművet érintő, alapvető módosítások javítják. A kettős keresztlengőkaros első felfüggesztés új, kovácsolt alumínium alsó lengőkarjainak köszönhetően 49 százalékkal merevebb, mint az eddig alkalmazott acél szerkezet, míg az új fejlesztésű elülső persely 29 százalékkal javítja a szilárdságot. Ezek a módosítások együttesen érezhetően kedvezőbb kormányreakciókat eredményeznek utazósebességnél. Az első felfüggesztésnél a felső tartóperselyt is lecseréltük, módosítottuk a rugórátát, új lengéscsillapítót építettünk be, és módosítottuk annak beállításait is.

A hátsó többlengőkaros felfüggesztésnél új a felső lengőkar elülső perselye, valamint a kanyarstabilizátor, újak a lengéscsillapítók és azok beállításai. Az elektromos kormányszervó (EPS) vezérlő egységének beállításait is módosították. Mindezen átfogó változások eredményeként az alapkivitelű és az F SPORT IS modellek egyaránt jobb rugózási komfortot, kisebb mértékű oldaldőlést, jobb hátsó tapadást, stabilabb egyenesfutást, valamint kedvezőbb kormányreakciókat és- visszajelzést kínálnak.

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..