FLYERZ REVIEW

Fiat 500X – olaszos, fiatalos vidám életstílus

F500

Póczak Tamás autós influencer barátunk ismét egy remek sztorit hozott nekünk: ezúttal a Fiat 500 X modellt vette górcsó alá!

A történetünk 1957-re nyúlik vissza, amikor a torinoi autógyár elkészítette a 2 ajtós 4 személyes, “farmotoros” városi kisautóját. Az 500ccm-es (igazából 479) erőforrásról kapta az elnevezését, és ezzel egy kultuszt indított, mely több generációt, és megannyi variációt élt meg a gyártása során. A modernizációval a Fiat is ráérzett arra, hogy volna igény a régi 500-ast megidézni, és 2007-ben bemutatták a Fiat 500 mai változatát. A dizájn emlékeztet a régi “Bambino”-ra, de a technika megváltozott. A motor előre került, és a hajtott kerekek is az elsők lettek. 0,9L – 1,4L-es motorválasztékkal lehetett kapni. 

Természetesen az igény hozta magával, hogy az 500-as különböző változatai is elkészüljenek, így az 500L, ami egy 5 ajtós verzió, vagy a tesztünk alanya, az 500X, amit pedig korunk SUV mániája idézett meg. 2014-ben a Fiat tulajdonviszonyai némiképpen átalakultak, és FCA Group néven gyártják azóta az autókat, mely konszern tagjai az Alfa, Fiat, Chrysler, Jeep, Lancia, Maserati, Dodge, Ram. Így lehet az, hogy a régebbi Grande Punto alvázra egy Jeep hajtásláncot felvarázsolva a Fiat 500X lehet akár összkerékhajtásos is, és ezzel közeli rokonságban van a Jeep Renegade-el, ami valljuk be, jól cseng. 

bsh

A tesztautó, ami nálam volt, egy 1.0 Turbo benzines, kézi váltós verzió, elsőkerékhajtásos konfigurációban. Első nekifutásra mi autósok egy kicsit szkeptikusan indulunk neki egy ilyen tesztnek, hisz tudjuk jól, hogy a hengerűrtartalmat semmivel sem lehet pótolni, és hát itt abból nem sok van. Aztán mindig jönnek a meglepetések, és újra meg újra átélem azt az érzést, amikor pozitívan csalódok. Szeretek sportosan vezetni, és ez az autó nem okozott csalódást. Helyén kell kezelni a dolgot, mert nyilván nem a sportautók mércéjével kell grammolni, de egy hétköznapi átlag autós, aki a célközönsége ennek a modellnek, az bőven meg fog elégedni ezzel a teljesítménnyel. 4 emberrel kényelmes országutazós autó, 2 emberrel még némi szerpentines kanyarvadászat is belefér. És a barátom aki mellettem ült mindeközben, többször kérdezte, hogy tuti, hogy ez csak egy literes? 

Helykínálat, a kategóriájának megfelelő, hátul nem limuzinos, de elöl kimondottan kényelmes. A csomagtartó használható méretű, akár egy hosszú hétvégére is kényelmesen be lehet pakolni. Ha oldalról a kocsi mellett állunk azért látszik, hogy hol próbálták a tervezők elsunyítani a viszonylag nagy autót, a cuki kis 500-as Fiat dizájnjában. Kivül belül egy mutatós kis stílusautó, amely az olaszos, fiatalos vidám életstílus tökéletes kiegészítője. És bár nem szoktam visszacsatolni a gyári reklámok és marketinganyagokhoz, de a Fiat 500X reklámvideója zseniálisra sikerült:

Leave a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .