SPORT

Hamarosan begördül a TOYOTA GT86

toyota_gt86_uj_generacio_3

A Párizsi Autószalonon leleplezett vadonatúj, 2017-es GT86 az egyik leginkább várt Toyota. A modellen jelentős változásokat vezettek be, amelyek ismételten kihangsúlyozzák és kiemelik azokat a teljesítmény-jellemzőket, amelyek meghatározzák a GT86 lényét, ugyanakkor tökéletesebb minőséget, érzékelhető vonzerőt és gazdagabb felszereltséget is hoznak.

toyota_gt86_uj_generacio_1

Prioritásként kezelték a stabilitás, a közvetlen reakciók és a rugózási kényelem tökéletesítését; ezek érdekében megnövelték a karosszéria merevségét, átdolgozták a futóműkomponenseket, és tökéletesítették a modell aerodinamikai jellemzőit. A karosszéria hátsó részét a hátsó tetőoszlop környékén elhelyezett, plusz ponthegesztésekkel merevítették meg; a hátsó panel és a konzol alkotóelemeinek a számát és a vastagságát egyaránt megnövelték. “Mindent átdolgoztunk” – mondta a főmérnök, aki csapatával együtt közvetlenül a GT86 pályaversenyeken – többek között a Nürburgringi 24 óráson – szerzett műszaki tapasztalataiból merített munkája során.

toyota_gt86_uj_generacio_2

A stabilabb, egyszersmind kényelmesebb rugózást szolgálja az új rugók, valamint az áthangolt Showa lengéscsillapítók alkalmazása. A dinamikusabb, sportosabb vezethetőségre vágyó ügyfelek az opciós Sachs lengéscsillapítókat választhatják. A részletekbe menő aerodinamikai fejlesztés között megtaláljuk az új, alacsonyabb orrészt, a módosított első és hátsó lökhárítókat, valamint az elöl és oldalt elhelyezett szárnyacskákat, amelyek stratégiai elhelyezésüknek köszönhetően elsimítják az autó körül ébredő légörvényeket. A kupé megőrizte egyedülálló hajtáslánc-konfigurációját: a kisméretű, elöl elhelyezett, 200 lóerős boxer szívómotor hatfokozatú kézi vagy ECT automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.

Leave a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .