Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
SPORT

Hatékony zsírégetést otthon

64

A karácsony és újévet követően illetve a nyár közeledtével sokunk számára megdöbbentő lehet, amikor a mérlegre állva látjuk, hogy bizony felcsúszott egy pár kiló, amit lassan ideje lenne leadni. Így eldöntjük, hogy ideje lenne elkezdeni mozogni, de nem tudjuk mit lenne érdemes elkezdeni. Szerencsére számos mozgásforma segíthet minket abban, hogy megszabaduljuk a felesleges kilóktól. Figyelembe véve az edzettségi állapotunk, hatékonyságot, életvitelünket és esetleg a szimpátiánk alapján érdemes választanunk mit is lenne érdemes elkezdenünk.

Nagy súly és alacsony edzettségi szint esetén csak óvatosan kezdjünk bele!

A motiváció elvesztése és az ízületek megkímélése miatt is nagy súlyfelesleg esetén mindig érdemes óvatosan kis léptékben belekezdeni a mozgást és az étkezésre is jobban odafigyelni. Kezdésnek érdemes talán gyaloglással kezdeni. Egy alap applikáció segítségével számolni tudjuk a lépéseink számát, az elfogyasztott kalóriát és a megtett távot, így könnyen követhetjük a folyamatos fejlődésünket. Ha nincs lehetőségünk a szabadba menni, akkor akár otthonunkban futópad segítségével is el tudjuk végezni a napi mozgást. Ennek nagy előnye, hogy szórakoztatóbbá téve akár tévénézés vagy zenehallgatás közben is tudunk mozogni. Ha csak erre a célra vesszük futópadot akkor szinte bármelyik modell megfelelhet számunkra, ha azonban a későbbiekben szeretnénk intenzívebb edzésre is használni, akkor érdemes alaposabban körbenézni és a későbbi elvárásainkhoz mérten választani. A sétán túl kezdésnek még érdemes elgondolkodni a tornán, jógán vagy szimpla nyújtásokat is végezhetünk, melyekkel kezdeti állólépességünkön nagyban tudunk javítani.

Aktív otthoni zsírégetés futóedzésekkel

A futás az egyik leghatékonyabb edzésforma ha a plusz kilóknak akarunk búcsút inteni. Futópad segítségével a felkészültségünkhöz mérten tudunk különböző edzésprogramokat választani. Kezdőknek ajánlott a már előzőekben említett gyaloglással kezdeni, majd a fokozatosság elvét követve folyamatosan egyre inkább növeli a távot és az edzés intenzitását. Leginkább azért ajánlott, mert aránylag alacsonyabb intenzitású edzések esetén is nagy segítséget nyújt a fogyáshoz. Az aktívabb magas intenzitású edzések során pedig a megfelelő pulzustartományt tartva jelentős mértékben le tudjuk csökkenteni a sérülések veszélyét, úgy hogy közben a megfelelő tempójú edzéseket végezzük hatékony zsírégetés mellett.

Ha nem szeretsz futni, akkor se keseredj el

Bár nem olyan mértékben mozgatja meg az egész testünket, mint a futópad, de szintén rendkívül hatékony lehet a szobakerékpár vagy az elliptikus tréner. A kerékpár kifejezett előnye, hogy sokkal jobban fókuszál a lábra, így segítségével a gyönyörű feszes láb könnyebben elérhető és az ízületek is egy kicsit jobban vannak kímélve.

Az ellipszis tréner esetén megtalálhatjuk a futás és a kerékpár hasznos jegyeit egyben, ugyanis a karlendítési munkát végezzük ahogyan a futásnál és egy könnyed mozgást biztosít, amit a kerékpár esetén tapasztalunk. Nem mellesleg átmozgat minket, mert a kart, combot, feneket, hast és a vállakat egyaránt formálja. Tehát ha nem szeretsz futni, akkor ez a két másik gép megfelelő választás lehet az otthoni mozgásra.

HIIT edzések az intenzív zsírégetésért

A HIIT, avagy magas intenzitású edzések is hatékonyak, ha zsírégetésről van szó. Sőt kifejezetten eredményesek tudnak lenni és mindössze napi 20-30 percet vesznek igénybe. Azonban, ha ezt az edzésformát választjuk akkor legyünk nagyon figyelmesek és alaposan melegítsünk be, mert nagyobb intenzitása miatt könnyebben megsérülhetünk. A HIIT edzésekhez úgy érdemes hozzákezdeni, ha már rendelkezünk egy alap állóképességgel, mert elsőre a nagy megterhelést nem bírjuk és a kedvünket is könnyen elveheti a folytatástól.

Tedd változatossá edzésed és mozdulj ki!

Ha változatosságra vágyunk, akkor kiegészítve az alap edzéseket beiktathatunk hetente egy-két alkalmat, amikor egyéb mozgásokkal sokszínűbbé tudjuk tenni edzéstervünket. A különböző táncok és az arra épülő fitneszórák erre szintén jó módot adnak. Választhatunk hastáncot, salsát, zumbát vagy mondjuk afrodance, hogy csak egy párat soroljunk fel. Az úszás, a jóga vagy akár lovaglás is nagyban hozzájárulhat a fogyáshoz. Nyilván ki mit szeret az alapján választ, de mondjuk a jóga kiváló keresztedzésnek a futáshoz, mert a rugalmasabb ízületek segítségével a futásunk is gyorsabbá válik.

Koplalás nem egyenlő a hatékony táplálkozással

Koplalnunk nem kell, csak okosabban kell étkeznünk. Bár különböző étkezési tanácsokat lehet olvasni, amikor fogyással kapcsolatos diétákkal találkozunk, azonban szinte mindegyik zöldségekben gazdag táplálkozást javasol, így a zöldségek arányát a napi tápanyagbevitelünkben érdemes növelni. Nem mellesleg a bevitt folyadékok is nagyban segítik a fogyásunkat. A víz mellett fogyaszthatunk zöld teát, almaecet, gyömbérteát és zöldségleveket, melyek segíthetik a súlyvesztésünket. Nem véletlenül él az a mondás, hogy “Amit eszel, azzá leszel!”.

Tehát a fontos az, hogy kezdjünk neki a mozgásnak bátra. Ne habozzunk készítsünk igényeinknek megfelelő edzésprogramot és ha ezt társítjuk egy kiegyensúlyozott táplálkozással akkor a az eredmény garantáltan nem marad el.  

 

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..