Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
Flyerz SelectionSPORT

Mindig melegíts be!

IMG_0109

Bármilyen testmozgást is végzünk, fontos, hogy felkészítsük rá a szervezetünket. Miért? Győri Ferencet, a Fitness Akadémia fitness-szakág vezetőjét kérdeztük.

A bemelegítés felkészíti a szervezetet és optimális körülményeket teremt a mozgáshoz, segítségével a legtöbb sérülés, ízület-kopás elkerülhető, így igazán nem érdemes vele spórolni. Az ízületek nedvtermelése javul, a porcok nem fognak súrlódni, kattogni, egy kis kardio vagy dinamikus nyújtás pedig beindítja a véráramlást és felkészíti az izmaidat, így az edzés is sokkal hatékonyabb lesz.

Bemelegítésként végezhetünk gimnasztikai gyakorlatokat, vagy az edzésként végzett mozgássor könnyített változatát. Edzőtermi sportolás előtt a kardiogépeken javasolt a szervezet felkészítése: séta, futópad, kerékpár. Ha a gimnasztikai gyakorlatokat választjuk, az lehet törzsdöntés, törzskörzés, bokakörzés, fejkörzés, csuklókörzés stb. A gyakorlatok dimanikáját fokozatosan emeljük, és minimum 5, maximum 10 percet szánjunk rá.

Ha megvolt a bemelegítés, akkor április 16-án irány a Fitness Éjszakája, ahol a csatlakozott sportlétesítményekben alaposan átmozgathatod magad!

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..