SPORT

Nagyon zsír! 5 zsíros ennivaló, ami jót tesz neked

Screen shot 2016-02-29 at 13.54.18

a-fitness-ejszakaja-aprilis

 

Ideje leszámolni az egyik legjelentősebb táplálkozási hiedelemmel: hogy minden zsír hizlaló és rossz. Ma már számos közérthetően megfogalmazott táplálkozástudományi cikk, tanulmány áll rendelkezésünkre, ha meg akarjuk érteni, hogy a különöző zsírokból mennyire és miért is van szükségünk. Mi most 5 olyan nagyon finom alapanyagot és élelmiszercsoportot gyűjtöttünk össze, amelyekkel természetes úton – azaz nem táplálékkiegészítő tablettákkal – segíthetjük szervezetünket éltető zsír- és aminosavakhoz, és persze számos vitaminhoz. Az alábbi finomságok telítetlen zsírsavakat tartalmaznak, melyek – a valóban káros telített zsírsavakkal – ellentétben testünk jóbarátai.

Screen shot 2016-02-29 at 11.41.48
fotó: Pinterest.com

1. Zsíros halak: lazac, makréla, tonhal, hering a tengeri halak közül, vagy angolna, busa és harcsa az édesvízi halak közül. Mi, magyarok kifejezetten kevés halat fogyasztó nemzet vagyunk, messze az uniós átlag alatti egy főre eső fogyasztással. Felsorolni is hosszú lenne, mennyiféle vitamint, valamint jódot, szelént, foszfort tartalmaz vízi táplálékunk. Orvosi tanácsra ezeket a tápanyagokat sokan tabletta formájában szedik. Irány a halpiac!

zsir_nyitokep
fotó: Pinterest.com

2. Tojás. A tojásnak évtizedes rossz hírét a tudomány kezdi végre rehabilitálni, sokáig ugyanis a tojást okolták a magas koleszterinszintért. Pedig nagyon úgy néz ki, hogy nem a tojás sárgájának koleszterintartalma emeli a koleszterinszintet, hanem az ún. hosszú láncú telített zsírsavak. Ma már egyre több dietetikus áll ki a tojás mellett, ha érdekel a téma, itt nekiindulhatsz a témának.

Screen shot 2016-02-29 at 13.30.54
fotó: Pinterest.com

3. Avokádó. Sokan tévesen a hizlaló táplálékok között tartják számon, hiszen zöldség (valójában gyümölcs) létére kalóriatartalma még a sovány disznóhúsénál is magasabb, a csirkéének meg a kétszerese. A titok megintcsak a telített-telítetlen zsírsavakban rejlik. Keressük a zöldségesnél egész évben, csak jót tehetünk magunknak vele!

Screen shot 2016-02-29 at 11.44.40
fotó: Pinterest.com

4. Olajos magvak és csonthéjasok: tökmag, lenmag, chia mag, mandula, pisztácia, dió, kesudió… Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a zsírban oldódó vitaminok (A, D, E, K) felszívódásához elengedhetetlen a telítetlen zsírok fogyasztása. Az olajos magvak tökéletesek erre. Vegetariánusoknak és vegánoknak talán mondani sem kell, milyen kiváló növényi fehérjeforrások ezek az apró ropogtatnivalók. Ha pedig úgy érezzük, hogy picit leült a napunk, érdemes szemezgetni egy kis diákcsemegét, hiszen gyorsan színtiszta energiához juthatunk magokkal.

d3b424b8a43c890e1c515a7b6af41fed
fotó: Pinterest.com

5. Kagyló, rák, homár, osztriga. Úgy gondoltuk, érdemes a halaktól külön is ajánlani a tenger gyümölcseit. Az ételek között megosztónak számító tengeri kütyük itthon borsos áruknál fogva nem lehetnek a mindennapi étkezéseink részei. Ha mégis van alkalmunk tenger gyümölcseit enni, gondoljunk arra, hogy akárcsak a halfélékkel, ugyancsak jót teszünk testünknek!

Tudtátok, hogy edzés előtt érdemes a fenti finomságokból összeállítani az étkezéseteket? Ha e táplálékok fogyasztása után végzünk aerob mozgást, az omega-3 zsírsavaknak köszönhetően nő a sejtjeink oxigénellátása, tápanyagfelvétele, és azt fogjuk tapasztalni, hogy nő az állóképességünk is. Tegyél egy próbát velük április 16-án, a FITNESS ÉJSZAKÁJÁN!

KEZDD EL!

Az első lépések mind ijesztőnek tűnnek, de csak kezdd el, nyomd a START-ot! Hiszen már vártak Rád, egyenesen büszkék Rád, segítenek majd Neked és ott lesznek Veled, míg el nem éred a célod.Tudod miért? Mert végre ELKEZDTED! A Flyerz bemutatja: A Fitness Éjszakája – Megmozgatjuk a várost!2016. április 16-án már 16:00-tól országszerte!Részletek: https://www.facebook.com/events/749536058510550/

Közzétette: Flyerz Magazin – 2016. február 17., szerda

 

 

Leave a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .