Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
Egyéb

Nissan E-NV200 – Elektromos kisteherautó

A Nissan villanyautó projektje a Leaf modellre alapozva bátran mondható sikeresnek. 2010 óta az egyik legsikeresebb BEV (Battery Electric Vehicle), amely kellő tapasztalatot jelent ahhoz, hogy bátran merjenek hozzányúlni egy újabb piachoz. A gyártó berkein belül 2009 óta sikerrel futó NV200 (korábbi Vanette) egy ideális alap volt a gyártónak, hogy meg próbálkozzon egy kisteherautóból elektromos szériát készíteni.

A Japán Posta, a Fed-EX, és a British Gas is tesztelte a járművet, akkoriban még 24 kWh-ás akkumulátorral. 2018-ban viszont elérkezett a 40 kWh-s tároló kapacitású akksi, mellyel a hatótáv már nem csak elméleti szinten elég egy városi futárcég napi életéhez. 

Saját tapasztalatom, hogy az E-NV képes 250 km megtételére vegyes útviszonyok között is, városi forgalomban ez akár fölfelé is tud menni még. A vilanyautózásban jártasoknak elég annyit mondani, hogy 6 kWh-os Type2, és Chademo töltő van az autón. Aki viszont kevésbé jártas, annak kicsit kifejtem. A Type2 egy népszerű csatlakozó típus az autó töltéséhez. A nyilvános töltő oszlopokon ilyen csatlakozó kb 99%-ban megtalálható, vagy saját kábellel használható. Ezek a töltőoszlopok akár 22 kWh-t is tudnak. Ebből a 22-ből a Nissan csak 6-ot tud kihasználni. Tehát mindegy, hogy milyen oszlophoz megyünk, ha Type2, akkor az max 6-al tölt. Viszont a Nissan előszeretettel használja a Chademo töltő fejet, ami képes sokkal gyorsabb töltési sebességre is. jellemzően 44-50 kWh-ra. Így könnyű kiszámolni, hogy a 40kWh-s akkumulátort elméletileg a Chademo kevesebb mint egy óra alatt, míg a Type2 kb.7 óra alatt képes feltölteni. Ez persze elnagyolt számolás, mert a Chademo-val az akkumulátor védelme érdekében nem töltünk 80% fölött, a fejlettebb  rendszerek ezt már automatikusan korlátozzák is. 

Így könnyen kiadója a matek, hogy ha éjszakai 7-8 órát a töltőn tud lenni egy E-NV akkor a napi 250 km-es futár kör belefér az életébe, de igény esetén egy ebédszünettel egy töltőnél ez könnyen lehet 300-350 km is. Persze az anyagiak mindig a kifogás a villanyautózással szemben, de egy 200e km-es élettartamra kivetítve a költségeket, verhetetlen lesz árban is a jármű. Magáról a bódéról azért is ejtenék kevés szót, mert nagy truváj nincs a dologban. 2 raklapos rakodótér, vagy 7 személyes utastér a választható opció. A komfort kifejezetten teherautós, könnyen tisztítható műanyagokkal, és egyszerű kényelmi funkciókkal. Összessegeben én nagyon élveztem a teszthetet az autóval, és jó érzés volt beleszimatolni egy kicsit a jövő áruszállításba.

Rövid videó ITT

Forrás: Póczak Tamás autós influencer

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..