Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
Flyerz SelectionKULTÚRA

Olaszország: az egyik legkeresettebb úticél

Technotr - ITALIA

Enit – Mi a célja a Nemzeti Turisztikai Ügynökségnek?

A Nemzeti Turisztikai Ügynökség 1919 óta Olaszországot népszerűsíti, mint utazási célpontot és idén novemberben ünnepeljük megalakulásunk századik évfordulóját. 2016 óta egy új felépítése van, amely optimalizálja a források felhasználását, költséghatékonnyá teszi a szolgáltatásokat és hatékonyabbá a promóciós kampányokat.  A központi iroda Rómában található, 28 székhelyet irányít világszerte, amelyekkel promóciós tevékenységeket folytat és figyelemmel kíséri a beutazási ágazatot nemzetközi szinten.

A legújabb mottó “Italy, a beauty to treasure”. Ez mit jelent? Milyen üzenetet hordoz magában?

Az Enit – Nemzeti Turisztikai Ügynökség, “A beauty to treasure” elnevezésű kampányok révén népszerűsíti Olaszországot, ezek pontosan meghatározzák az Enit média megjelenéseinek helyszíneit és jövőbeni stratégiáját.

Azt az üzenetet szeretnénk továbbítani a magyarok felé, hogy Olaszország számos lehetőséget kínál. Nyáron a csodaszép tengerpartok mellett, télen is várja, hogy felfedezzék szépségeit.

Olaszország egy “all year around” desztináció, amely csodálatos tájakkal rendelkezik és a téli hónapokra is nyújt elfoglaltságot. A történelmi városokon kívül, melyeknek hatalmas a művészi értéke, Olaszországban számos, UNESCO örökség részeként számon tartott kis város található, ahol egyedi élményekre tehetünk szert és kapcsolatba léphetünk a helyi kultúrával.

Az aktív kikapcsolódás még egy ok, amiért érdemes meglátogatni Olaszországot. Az utóbbi években egyre több utazó választotta, hogy kombinálja a sport tevékenységet a kultúrával. Az aktív turisták a nyári hónapokban főleg a parti területeket látogatják, míg a hidegebb hónapokban pedig a hegyvidéki részeket.

Az utóbbi években Olaszország szakosodott a MICE (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibithions) turizmusra is, amely egyesíti az üzleti utazást a kulturális látogatásokkal. Olaszország egyre több ötletet kínál a Business Tourism és a Leisure Tourism területén, lehetőséget adva az utazónak arra, hogy egy üzleti út vagy csoportos céges kirándulás alkalmával is élvezhesse az ország szépségeit.

A magyarok mindig is nagyon szerették Olaszországot és számukra ez az egyik legkeresettebb úticél. Melyik tartományt részesítik előnyben?

A magyar turisták jelenléte az olaszországi szálláshelyeken 2018-ban meghaladta a 2 milliót, és 5,7% -kal növekedett az előző évhez képest. A beutazások 56,5% -a szállodákra koncentrálódik, itt a legnagyobb a növekedés: + 9,2% a 2017-es évhez képest, ezzel szemben a nem szállodák + 1,5% -os növekedést mutattak.

Az első 5 legkeresettebb úticél: Veneto, Friuli-Venezia Giulia, Toscana, Emilia-Romagna és Lazio. Mind növekedést regisztrált az előző évhez képest és az olaszországi magyar jelenlét 73,2%-át képezik.

A 2020-as Giro d’Italia Magyarországról, pontosabban május 9-én Budapestről fog indulni. Kétségkívül ez egy fontos nemzetközi esemény Olaszország népszerűsítésére. Milyen számban és milyen módon befolyásolják ezek az események a magyarok utazását?

A külföldi turisták szeretnek Olaszországba látogatni a kerékpár kapcsán: az ide látogató kerékpáros turisták megelőzik az olaszokat, és a piac 61% -át képezik. Ma már a magyarok is szeretik a helyszínről élőben, akár a kerékpárnyeregből nézni az eseményeket, úgymint a németek, az osztrákok, a franciák, és más nemzetek.

Így az aktív turizmus kedvelőinek is számos ajánlatot kínál az Enit weboldala: www.enit.it

Milyen irányba fejlődik a Magyarország felől érkező turizmus?

Ha a korábbi számokat is megnézzük, illetve figyelembe vesszük a közvetlen repülő járatok folyamatosan növekvő számát, biztosan állíthatjuk, hogy a magyar utazó jelenléte folyamatosan növekszik.

Bízunk benne, hogy a Magyarországon folytatott promóciós tevékenységünk következtében még több utazót tudunk elcsábítani és be tudjuk nekik mutatni az eddig kevésbé ismert helyszíneket is.

Ennek érdekében decemberben egy impozáns kültéri megjelenéssel találkozhatunk majd Budapesten, a Móricz Zsigmond körtéren, valamint online banner mix hirdetéssel egészül ki a “Beauty to treasure” kampányunk.

 

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..