FLYERZ REVIEW

“Oszd meg, nyerd meg!” – na, ezt például ne csináld többet!

konferencia

A közösségi média marketinget mindenki csinálja. Legyen szó nagy multiról vagy kis helyi üzletről, mindenki be akar szállni, és megmutatni magát a közösségi hálón. Az oka egyszerű – a tömeg itt van, és sokszor létfontosságú, hogy kiaknázzuk a közösségi médiában rejlő lehetőségeket. Persze nem mindegy, ezt hogyan tesszük. Ha gyakran felteszed magadnak a kérdést, mások miért népszerűbbek nálad, akkor most jó helyen jársz: március 14-én a 3. Gastro & Event Marketing Konferencián Klausz Melinda közösségi média szakértő segítségével járjuk körbe a gasztro- és eseménymarketing tipikus hibáit – vele készült mini-interjúnkat alább olvashatjátok.

Mennyire fontos ma a közösségi kommunikáció szerepe egy vendéglátóegység marketingjében?

K. M.: A közösségi média kommunikáció már minden szervezet és cég életében kiemelten fontos, hiszen az emberek többsége fent van valamilyen közösségi média felületen, és itt biztosan el tudjuk érni őket. Sokan megnézik az értékeléseket egy-egy étterem vagy klub esetében, és ez alapján döntik el, hogy elmennek-e hozzájuk vagy sem. Ha nincsenek fenn közösségi média felületeken, nem törődnek a negatív véleményekkel, nem jó minőségű fotókkal, vagy éppen ritkán kommunikálnak, a fogyasztó elbizonytalanodik, hogy jó helyről van-e szó, érdemes-e egyáltalán odamennie.

Klausz Melinda, kozossegi-media.com

A vendéglátóipar egy minden téren sajátos terület. Mennyire lehet a vendéglátó egységek közösségi média felületein alkalmazni az általános social media trendeket?

K. M.: Abszolút lehet, sőt, kell is! Ha nem követjük ugyanis a változásokat, számos beállítási lehetőségtől elesünk. Még mindig relatíve kevesen tudják, hogy az, amit kiposztolunk egy-egy rajongói oldalra, az aktív rajongók 2-6%-ának jelenik meg alapesetben. Ha nem tudunk jól időzíteni, nem ismerjük ki a célcsoportunk igényeit, nem használjuk a legújabb technikákat – legyen szó akár a diavetítésről vagy egy carousel bejegyzésről –, vagy éppen nem állítjuk be az oldalunkat megfelelően, akkor elesünk jó pár elérés-növelő lehetőségtől.

Lehet-e csak és kizárólag a közösségi média felületekre építeni a kommunikációt?

K. M.: Ez egy nehéz kérdés, mert attól függ, hogy ki a célcsoport és milyen típusú termékünk, szolgáltatásunk van. Például egy egyetemistákat megszólító vendéglátóhely, klub esetében abszolút elég lehet, ha több párhuzamos felületen jelen van, és kihasználja az összes felületben rejlő lehetőséget, de egy 40+-os generációt megcélzó étterem esetében már mindenképpen érdemes honlapban és print megjelenésben is gondolkodni.

Mit szoktál javasolni a hozzád forduló vendéglátó egységeknek: tartsák házon belül a közösségi kommunikációt vagy inkább bízzák külső szakemberre?

K. M.: Mindig azt szoktam mondani a hozzám fordulóknak, hogy ha van idejük és főleg kedvük folyamatosan kezelni a felületet, akkor bátran csinálják ők! Vendéglátóhelyek esetében kiemelten fontos, hogy a napi menüről, az új ételekről vagy akár csak az étterem aktuális hangulatáról, Valentin-napi vagy karácsonyi díszítéséről legyen képi beszámoló, legyenek ún. kulisszatitok képek. Ha valaki tisztában van a beállításokkal, az időzítésekkel, nyitott és követi a változásokat, folyamatosan figyeli a részletes statisztikákat, akkor szakavatott tanácsokkal előrébb tud jutni, nem kell egy kvázi közvetítőt bekapcsolni a rendszerbe. Viszont ha nincs ideje, energiája mindezekkel foglalkozni, vagy úgy érzi, hogy idővel elmegy a kedve, elfogynak az ötletei, akkor inkább bízza szakemberre!

Tipikus hibákra hivatkozunk az előadásod címében. Szerinted mi az oka annak, hogy ugyanazokat hibákat követjük el: elavult trendeket követünk, vagy alapvetően rosszak a közösségi felületek kezeléséhez kapcsolódó berögződéseink?

K. M.: Annyira gyorsan változnak a közösségi média felületek beállításai, hogy gyakran mi is, akik napi szinten foglalkozunk az oldalakkal, már fogjuk a fejünket. Aki azonban nem néz bele a háttérbe, a statisztikákba, a beállításokba, vagy nem veszi észre az új lehetőségeket, nagyon gyorsan lemaradhat. Ugyanígy probléma, hogy nagyon sok rossz példa kering az éterben, például “oszd meg és nyerj” típusú nyereményjátékokkal tele van a Facebook, ami pedig szabálytalan. Jelenleg “csak” az adott bejegyzést törli a Facebook, de 2010-ben például konkrét oldalakat szüntetett meg emiatt. Az pedig igencsak fájdalmas tud lenni, ha 1-2.000 vagy akár 30.000 rajongót összegyűjtött egy oldal és egy tollvonással – előzetes értesítés nélkül – megszüntetik.

A közösségi média felületeken elkövetett tipikus hibákról és megoldásaikról bővebben is hallhatsz március 14-én a 3. Gastro & Event Marketing Konferencián. Jelentkezés itt!

3. Gastro & Event Marketing Konferencia

Leave a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .