Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
Egyéb

Peugeot 508 – Majdnem az Év Autója

Póczak Tamás autós influencer nem tétlenkedik: ezúttal a kis híján év autója címig jutó Peugeot 508-at vette górcső alá. Teszt első kézből, csakis a Flyerz Magazinban!

Kezdjük a szokásos történelemmel, az 508 esetében 2010-nél. A PSA ekkor találta ki, hogy a Peugeot is SUV törekvéseit erősíti, így a két sedan autójuk a 407 és a 607 egyszerre fog megújulni az 508-as formájában, ezzel csökkentve a kiadásokat, és a folyamatosan törpülő szegmens igényeit követve. Kedvelt modell volt, amelynek lett SW azaz kombi, és RXH, azaz hybrid crossover típusa is, ezzel elindítva az SUV törekvést. 

2019-ben érkezett az 508 következő generációja, és mivel a PSA konszern a piaci igényeket figyeli, (és elég ügyesen teszi azt) így az új jövevény is kicsit új teret tölt be. Na de nézzünk egy kicsit utána ennek a PSA törekvésnek. A konszern fő tagjai a Citroen, a Peugeot, a nemrégiben felvásárolt OPEL, és a frissen induló DS. Így a kategorizálás házon belül nagyjából úgy néz ki, hogy az Opel a sportos budget flotta, a Citroen a kényelem, a Peugeot a design és minőség, és a DS az all-in prémium. 

Az 508 tehát a design és minőség képviselője egy túlélésért küzdő szegmensben, nevezetesen a középkategóriában. Ezt a kategóriát már leginkább a flotta tartja fenn, magánfelhasználók az SUV kategóriában nézelődnek, így kell valami különlegeset villantani, hogy az 508 vonzó legyen. Erre jött a Peugeotnál a fejekben, hogy akkor nesztek sportos design, keret nélküli ajtók, vérpezsdítő külső vonalak. A 3008-as 2017-es Év Autója Díj megerősítette a gyártót, hogy jó az út amin elindultak, úgyhogy ebből átörökítve a lényeget elkészült az új 508.

Az EMP2-esnek hívott platform, ami az autó alapját képezi, 2013-ban a Citroen C4 Picasso-val indult, azóta házon belül sok modell épül erre, mint pl.: Opel Grandland X, Citroen C5 Aircross, a DS 7 Crossback, és a már egyszer év autójának kikiáltott Peugeot 3008 is. Nem csoda, hogy 2019-ben az 508 ezen alapokra támaszkodva, újra a fináléban volt az Év Autója választáson. Igazából holtversenyben első is lett, de a fődíjat nem ő kapta végül. 

A nálam járt példány egy GT Line volt, 2.0 BlueHDI erőforrással, amiről egy kis élménybeszámolós videót láthattok ITT.

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..