Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
Flyerz SelectionPROGRAMAJÁNLÓ

Te is biztosan tele vagy sztorikkal – miért nem meséled el őket?

1200

Ha vendéglátóhelyed van, kell, hogy legyenek történeteid is. A pillanat, amikor kipattant a fejedből, hogy egy új helyet nyitsz, a hosszas expedíciók, melyek során felkutattad a tökéletes alapanyagokat, és a sok-sok tapasztalat, amit ezen a néhol rögös, de mégis fantasztikus utazáson szereztél, mind-mind érdemesek arra, hogy megoszd a világgal – és általuk közelebb hozd magadhoz a világot. A történetmesélés fontosságáról Göcző Ágnessel, a Marketing Jam marketing specialistájával beszélgettünk, akit március 14-én a 3. Gastro & Event Marketing Konferencián személyesen is hallhattok majd a témáról.

Hogyan látod, a hazai vendéglátóiparban mennyire fektetnek hangsúlyt a szöveges tartalmakra?

G. A.: Szerencsére egyre több pozitív példával találkozom, de ennek ellenére, sajnos még mindig gyerekcipőben jár a szöveges tartalmak megjelenése ebben a szektorban (is). Az időhiány és az egyéb teendők miatt háttérbe szorul ez a tevékenység. Nincs, aki jól, érdekesen fogalmazna, nincs, aki feltöltse a weboldalra. De ha még van is kapacitás rá, akkor is nehéz kitalálniuk, hogy miről írjanak, mi az a szöveges tartalom, ami ,,eladja” a helyet. Pedig önmagában a szuper étel-ital-helyszín nem elegendő. Közhely, de igaz a mondás: a jó bornak is kell a cégér, hiszen a potenciális vendégeknek tudniuk kell róla, hogy a HELY létezik. Meg kell győzni őket, hogy érdemes eljönni, érdemes itt fogyasztani.

A szép fotók, vagy egy ütős weboldal-dizájn akkor ehhez nem elég? Miért tartod fontosnak a szöveges tartalmakat a vizuális tartalmak ilyen mértékű térhódítása mellett?

G. A.: Az internetes keresések során – még a vendéglátóiparban is – a legnagyobb arányban szöveggel keresnek a Google-ben. Megoldásokat keresnek az épp aktuális problémáikra, mint például “házias ételek Szeged”, “laktózmentes konyha Budapest” vagy “cukrászda Budapest III. kerület” stb. Ahhoz, hogy a vendéglátóhely weboldala megjelenjen válaszként a találati listán, elengedhetetlen – több más tényező mellett –, hogy a weboldalon legyen megfelelő minőségű és mennyiségű szöveges tartalom. A másik ok, ami miatt a szöveges tartalmak megkerülhetetlenek: a meggyőzés. Minél hatásosabban beszélünk a helyről, minél többet írunk a pozitívumokról, az előnyökről, a konkurensektől megkülönböztető tulajdonságokról, annál inkább szeretnék a vendégek azt kipróbálni, megízlelni. A képek, videós anyagok látványosabbá teszik a weboldalt és szükségesek is, de az emberek nemcsak vizuális tartalomfogyasztók. Ahogyan a könyvek, úgy az online szövegek sem mennek ki a divatból.

Göcző Ágnes / Marketing Jam

Viszonylag kevés vendéglátóhelyet ismerünk, amely blogot vezet. Mi az oka annak, hogy nem élnek ezzel a kommunikációs eszközzel?

G. A.: Egyértelműen a kapacitáshiány a legfőbb ok. Egy vendéglátóhely tulajdonosának ezer dolga van. Értenie kell a vendéglátós szakmához, a pénzügyekhez, HR-hez, a joghoz, a marketinghez. Szinte mindenre kell egy kis rálátásának lennie. Viszont ez nem jelenti azt, hogy mindenre marad is ideje. Hiszen rengeteg teendője van, napi szinten problémák tömegét kell megoldania. Fontossági sorrendben megcsinálja azt, ami a legégetőbb, de lehet, hogy pont a marketingre vagy a weboldala fejlesztésére nem jut energia. Külön marketingest pedig nem feltétlenül éri meg foglalkoztatnia. Ilyenkor jöhet szóba a marketing kiszervezése, vagy azon belül legalább a szövegek megírása.

Független gasztroblogból ugyanakkor számos sikeres, olvasott blog létezik, amelyek a személyes sztori köré épülnek. Érdemes-e ezekből inspirálódni, vagy egy üzleti célú gasztroblog teljesen más koncepciót kíván meg?

G. A.: Mindenképp érdemes inspirálódni belőlük, de az inspirálódás ne váljon másolássá. Rengeteg jó ötletet kaphatunk a saját vendéglátóhely bemutatásával kapcsolatban, újításokat, új megoldásokat fedezhetünk fel. Érdemes külföldi oldalakat is figyelni, az ötleteket összeírni, utána a gondolatokat szöveges formába önteni, több ötletet összevonni vagy kombinálni. De soha ne másoljunk. A másolás visszatetszést szülhet, kritikát eredményezhet, ami nem tesz jót a cég hírnevének.

Te mi alapján választasz éttermet, mi játszik szerepet a döntésedben?

G. A.: Alapvetően nagyon szeretek újdonságokat kipróbálni, legyen az elektromos vagy technikai újdonság, új sport vagy egy számomra ismeretlen étel, ital vagy helyszín. Ha ismeretlen helyen vagyunk, szívesen hagyatkozom a navigáció által ajánlott helyek közül a legjobb értékelésekkel rendelkezőkre. Mielőtt azonban döntök, gyorsan végignézem legalább az első 3-4 találat weboldalát. A leírások és az értékelések kombinációja alapján hozom meg a döntést. Gyakran megnézem a hely Google értékeléseit is. A tapasztalatom az, hogy az a vendéglátóhely, aki igényesen mutatja be magát a weboldalán szövegekkel és képekkel, azt szívesebben kiválasztom. A másik forrás a Facebook. Ha már megvan a kiválasztott helyszín, megnézem a Facebook oldalát, a posztokat, a leírásokat és a képeket is. És ha igazán jó a hely, akkor szívesen be is jelentkezem, értékelem.

Ha úgy érzed, te is el szeretnéd mondani a saját sztoridat, de nem tudod, hogyan kezdj hozzá, gyere el március 14-én a 3. Gastro & Event Marketing Konferenciára! Az előadások során olyan gyakorlati online marketing praktikákkal, valamint webszöveg és blog inspirációkkal gazdagodhatsz, amelyekkel már nem lesz nehéz elmesélni a történeted. Jelentkezés itt!

3. Gastro & Event Marketing Konferencia

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..