Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
Flyerz SelectionNIGHTSHIFT

Tényleg olyan nehéz jó reklámot készíteni – jó zenével, humorral?

clapper-2140602_1280_Fotor

Manapság sokszor temetjük arcunkat két kezünkbe az aktuális reklámfilmek megtekintése közben. Nem és nem akarjuk megérteni, hogyan sikerült hosszú (?), fáradságos munka árán összehozni olyan „csodákat” melyek néha kikerülnek az egyes szakemberek kezei közül.

Emlékeztek még arra a nagyon régi Peugeot reklámra, amiben a csávó szétver egy tragacsot, hogy a kedvenc és vágyott autója képére faragja? Még egy elefánt segítségét is felhasználja hozzá, én még ma is jóízűen felkacagok, ha meglátom. Ha elfelejtettétek volna, íme:

Ez mondjuk már elég rég volt. Az a helyzet, hogy Magyarországon viszonylag kevés igazán jó reklámot készítenek, a külföldiek közül pedig nem mindegyiket játsszák itthon is. Javítsatok ki ha tévedek, de sokkal nagyobb eséllyel látunk vicces, frappáns szlogennel és jó zenei alappal ellátott reklámokat külföldi csatornákon, mint a hazai vonalon. Lehet, hogy eltúlzom a dolgot, de Kasszás Erzsi éneklős vonulását nem tudnám egy napon említeni egyetlen határon túl készült reklámmal sem. Speciel AZT a reklámot bármi mással sem, de nem szeretném bántani Erzsikét…

Fenti állításaimat (a külföldi reklámokra vonatkozóan) alátámasztanám egy-két zseniális darabbal:

Itt van máris egy ősrégi, mégis nagyon ütős darab. Ehhez még zenei aláfestésre sem volt szükség, annyira rátapintottak a lényegre. A Heinekennél tudják, milyen a jó marketing…

Aztán volt egy nagyon szuper autóreklám: a Volkswagen Passat vs. mini Darth Vader-es, mely minden anyukának könnyeket csalt a szemébe, és minden apuka elismerően bólogatott, miközben nézte. Jogosan. Jó autó, jó reklám, alapzene és cukiságfaktor kimaxolva.

A személyes kedvencem a George Clooney szereplésével hirdetett megtakarítás reklámja, szerintem Nektek is tetszeni fog. 🙂

Végül itt van a legújabb KIA reklám, mely Melissa McCarthy főszereplésével debütált.

Ugye, hogy nem is olyan nehéz a humort, kreativitást és egy frappáns számot (akár régebbi „klasszikust”) belerakni pár percbe? Talán több külföldi példát kellene nézniük a magyar szakembereknek…

 

Borítókép forrása: itt.

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..