Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
Flyerz SelectionSPORT

TESZT: Harley-Davidson Road Glide Special: Nyílt színen a Cápa

17

Igazi motorra kívánkozó kánikulában vettük át újabb tesztmotorunkat, egy Harley-Davidson Road Glide Special-t, hogy együtt töltsünk egy kellemes hétvégét. A tervünk egy Pilis-túra volt, de annyira élveztük cápa-orrú ragadozót, hogy faltuk a kilométereket.

Első ránézésre, ami a legszembetűnőbb volt a színes egyénisége a maga Hard Candy Black Gold Flake fényezésével. Hamar el kellett dönteni, miként viszonyuljak hozzá, hogy megfelelő és csalódásmentes napokban legyen részem és gyors zenemásolásba is kezdtem, hiszen a tervezett utam és a tesztkörülmények megkívánták, hogy megfelelő zenei aláfestése legyen ennek a különleges stílusnak, miközben “krúzolunk”. Éppen hogy elkezdtem élvezni a kulcs nélküli indítás szabadságát és már járt is a 1690 ccm-es Twin Cam 103™ motor alattam. Közben a rendszer nyújtotta biztonságot elemezgetem, hiszen elegendő egy kulcs a zsebben és indíthatsz vagy csak távolodj el pár méterre és tudd, hogy a rendszer biztonságban tartja motorodat. Elhelyezkedtem a nyeregben, hogy minél gyorsabban hozzászokjak  a sarokkal is történő váltásokhoz. Tartottam tőle, hogy kell egy kis idő a megszokásához, de gyorsabban asszimilálódtam, így hamarabb továbbléphettem a kettes szintre. A 6 fokozatú Cruise Drive® váltómű egyik általam kedvelt eleme, ahogy az indulás megkezdéséhez az egyesbe váltás egy erős hang kíséretében jelezte a rajtot. Abszolút beleillik a stílusjegy az összhatásba. Egyedül az üres megtalálása okozott néha némi problémát, de idővel meg lehetett szokni.
Mielőtt megkezdtük a túránkat egy picit elrugaszkodtam a valóságtól és pár óvatosabb kigyorsítástól felbátorodva, magasabb fordulatszámra váltottam. A nyári melegben találtam egy frissen fellocsolt egyenes szakaszt is, ahol magasabb fokozatban táncra kezdett a hátsója… Köszönjük nyomaték! (138 Nm ). Ekkor már tudtam, hogy milyen potenciállal bír a Road Glide.

index

Külső szemlélőként már számtalanszor találkoztam motorok hangszóróiból dübörgő zenével, és mindig elgondolkoztam hogy vajon miért nem érik be a motor eredendő hangjával? Most végre megkaptam a válasz!  Egy ideig még azzal voltam elfoglalva, hogy miként vélekedhetnek azok akik nem terveztek észrevenni és most azt gondolják rólam: “tudjuk hogy itt vagy, köszönjük”. De ahogy a zenék áradtak a fejidomba elhelyezett hangszórókból, és éppen egy kellemes szakaszon haladtam, na akkor egyszerre összeállt a kép. Megtetszett. Igen belefér még ez is, hogy tartasz valahova és nem csak a gondolataid lehetnek veled. Persze a feltűnést elkerülendő, a bal markolat mellett elhelyezett szabályozóval pillanatok alatt csendre intheted a rendszert. Bár ezzel a vassal lehetetlen feltűnés nélkül cirkálni! A fejidomba kapott helyet a nagyméretű kijelző, ahol a rádiót és egyéb csatlakoztatott médiát vagy a navigációt is kezelhetjük, telefonunkat is rácsatlakoztathatjuk.

13

Nagyon sokak által kedvelt és már említett pilisi szakaszokat céloztunk meg első nekifutásra, hogy ne csak a hosszú egyenes utakon való motorozást tapasztaljuk meg, hanem faggassuk egy kicsit a kanyarokban is. Tudtam, hogy a dőlési szögek határai picit 30º felett vannak, így hamar elértem, hogy már papírlapot sem tehettem az út és a motor közé, de olyan kellemesen hatott rám a hegyi szakasz, hogy a lelkesedés egészen Dobogókőig hajszolt. Akár a nagy ívű, vagy a szűk kanyarok sorozata sem volt fárasztó. Ha már elindultál, nagyon könnyű vele manőverezni és nem viselkedik kellemetlenül egy kanyarban sem.

Dobogókőről visszafelé tartva pilisi motorosokkal is találkoztuk és a beszélgetés közben tudatosul bennem, hogy a késő délután már inkább estébe hajlik és meg is éheztünk. Gyors indítás és már úton is voltunk a Garancsi-tó partján álló Üvegtigrishez. “Lali büféje” ugyan zárva volt, de fent az étterem előtt szinte már a motor kitámasztásának pillanatában felvették a rendelésünk. Lehet, hogy az éhségem látszódott meg ennyire, vagy a Road Glide-al való érkezésünk keltett figyelmet, mindenesetre hamar jóllaktunk és aztán dőltük is hátra a naplementében. Egy szép nyári estén kívánni sem tudtunk volna jobbat, minthogy tűz mellett is sütögessünk.

8

Nekem személy szerint tetszik a cápa-orrban elhelyezett fényforrás, avagy a Road Glide kettős Daymaker™ Reflector LED fényszórói. Ezek az új lámpák egyszerűen pazar módon világítják be az utat, ha sokáig nyeregben maradsz és rád esteledik. A vázra rögzített idom és lámpák nem fordulnak a kormánnyal együtt, de olyan szélesen szórják a fényt, hogy ez sem jelent problémát.

Másnapra is számos utat céloztunk meg, hogy tapasztalatokat szerezzünk mind a motorról, mind klassz helyekről. Egy nagyobb kanyart követően jutottunk el a Bajna és Héreg közötti szakaszra, amit ha arra jártok feltétlenül próbáljatok ki Ti is. A szakasz ugyan nem túl hosszú, de élvezetes és számos további lehetőséget nyújt. Az egyik ilyen, Tarjánba érve az Öreg Favágó Kocsmája, amit mi sokkal inkább az étterme miatt kedvelünk, így nehezen hagyjuk ki bármikor is tartunk erre. Innen elindulhatsz Tatabánya felé is, akár a Turulmadárhoz felkanyarodva és a panorámájának hódolva, de Tarjánból akár a Gerecsén átvágva Tatára is könnyedén eljuthatsz, hogy a tó partján készíts pár fotót vagy, hogy közelebbről is megnézd a Tatai várat. Mi most Tatát választottuk.

16

A tó partján elidőztünk egy kicsit, majd Velence felé vettük az irányt, hogy hosszú egyenes és változatos minőségű szakaszokon tesztelhessünk. A kíváncsiságunk középpontjában az új fejidom kialakítása volt, mely változtatható funkcióival csökkenti a menetszél keltette zavaró tényezőket. A plexi alatt és a lámpák mellett is vannak gombnyomásra nyitható légbeömlő csatornák, hogy főként nagyobb sebességnél vehessük hasznukat az “elszívó” hatást kiküszöbölendő. Környétől Csákvárig nagyon élvezetes úton haladtunk, amit szintén ajánlunk minden motorosnak, akár kis pihenőt is beiktatva a Majki Tónál.

A Csákvártól Velence felé tartó szakasz útburkolata nem volt olyan kellemes mint az eddigi útvonalunk, ezáltal a hátsó keményebb rugózás picit elvett a komfortérzetből, de nyilvánvaló, hogy a Road Glide előnyeire nem ilyen helyen teszünk szert, éppen eleget bizonyított a jó minőségű és kellemes szakaszokon. Itt azért rendesen lehetett érezni a hátsó futómű visszaütögetését, de valljuk be ezért inkább a magyar közutakat lehet szidni. A hátsó ülést, (mely nem csak ránézésre lejt lefelé) is teszteltük. Az első kilométereken nem túl utasbarát  háttámla nélkül,szokható a történet, de jobb két kézzel a vezetőbe kapaszkodni és előre hajolni amennyire csak lehet, miközben a lábával is erőteljesen tartja magát a hátsó részen utazó.

11

Velencére érve kicsi bámészkodásra vetemedtünk miközben lángosomat pusztítottam. Meglehetősen sokan voltak a vízparton és talán még fürödni is kedvem támadt volna, ha nem a tempomat jár az eszemben. Olyan ideális szakaszokat képzeltem hozzá mint a 66-os út, de pusztán a funkció, amit már számos hosszabb távú motorozás alkalmával is kívántam magamnak, most itt van a kezem ügyében, hát nosza! Hazafelé a 7-es úton, majd Tárnok után Biatorbágynak fordulva is végig a tempomat adta kényelemre koncentráltam. Bekapcsolásával abszolút aranyéletre váltottam, hiszen a kapcsoló segítségével a gyorsítás valamint a lassítás is a kezelőszerven keresztül végrehajtható. Feloldása a kezelőszerven keresztül vagy a gáz és fékadás hatására is megtörténik, nagyon tetszetős és hasznos tartozéka a motornak.

19

A tízen kilók híján a közel 400 kg-os tömeget nem kellett kitenni extrém megállásnak, a túra során a megfelelő fokozatban tartás és a finom fékezések mindenhol magabiztos haladást és megállást nyújtottak. Az ABS-es rendszer első és hátsó fékei egyébként elektronikusan összehangoltak, hogy minden körülmény között a megfelelő fékhatást érjék el.

Az életérzést olyan hamar magaménak tudtam, hogy már fel sem tűnt az a fajta átalakulás és folyamat, amit a más motorokból való megszokások és vezetési módok diktálnak. Egyszerűen jónak tartom arra amire szánták a motort. Kellemes utakra, és hosszú érzelmes ámde dinamikus motorozásra is való a Road Glide.

Harley-Davidson Road Glide Special

Motortípus: léghűtéses, 4 ütemű, 2 szelepes, 45-ös hengerszögű V2-es motor

Hengerűrtartalom: 1690 ccm

Furat x Löket: 98,4 x 111,1 mm

Teljesítmény: 87 Le, 5010 ford./perc

Nyomaték: 138 Nm, 3500 ford./perc

Sebességváltó:  6 fokozatú

Fék elöl: 300 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 300 mm-es tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Gumik: 130/60-19 és 180/65-16

Tengelytáv: 1625 mm

Ülésmagasság: 696 mm

Tömeg: 385 kg

Üzemanyagtartály: 22,7 l

23

20

18

15

4

22

14

6

9

 

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..