Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
SPORT

TESZT: Harley-Davidson Street Glide Special 2017 – Valami Amerika

unnamed (4)

Motorozni az emberek többsége a szabadság szárnyaló érzése miatt szeret. Ugyan mindenkinek mást és mást jelent a szabadság fogalma, de a Harley-Davidson az, amivel a szót a cruiser pártiak a leginkább azonosítják. Semmi olyan megnyugtató és izgalmas egyszerre, mint amikor elfordítjuk a kulcsot, beindítjuk a mély, öblös túragép motorját, ami olyan hangot áraszt, hogy azonnal libabőrös lesz az ember és a nyeregbe pattanva megindulunk a végtelenbe. Az uticél talán nem is fontos csak az érzés, amikor nincsen múlt és nincsen jövő, csak a jelen, az itt és most van, hiszen az utad értelme ugye nem mindig a cél, hanem a vándorlás. És, ha mind ezt az ikonikus Harley-Davidsonon tesszük meg elmondhatjuk, hogy nincs is annál igazabb.

Tavaly már egy másik platformon is volt alattunk Harley és ugyan egyikünk sem tipikus cruiser párti, mégis a nyomatékos óriás egy-egy típusa mindig elvarázsol minket. Nem volt ez máshogyan a 2017-es Street Glide Special nyergében sem. És mit is tud „Mr. Nagyon Amerika”?

A változások nem szembetűnőek elsőre, ám nagyon is finomítottak a vásárlók igényeihez alkalmazkodva. A váz ugyanaz, a kerekek szintén és hála az égnek nem változtattak a rendkívül kényelmes üléspozíción sem, ami tökéletes ahhoz nem is igazán kell nyúlni alapon. A H-D-k egyik csúcs jellemzője, hogy valóban ki lehet velük motorozni a világból. Viszont új a légszűrő fedélháza, ami kapott stílusosan egy „Milwaukee-Eight 107”-es címert és új színekben is rendelhető a motor. Az érintőképernyős médiarendszer még mindig nagy kedvencünk, hiszen az audiorendszerbe integrálva van a GPS, ami a kormányon lévő kapcsolókkal is roppant egyszerűen működtethető. Ha már az audiorendszernél tartunk: egy kisebb klub is megirigyelhetné azt a csúcsmínőséget, ahogy a Street Glideból megszólal a zene a beépített FM rádió által vagy éppen hallgathatjuk a favoritjainkat is, hiszen USB csatlakoztatására is van lehetőség, ahogyan simán csatlakoztatható hozzá az Apple termékek remekei is.

Az első szájtátásból felocsúdva indítottuk be a motort, ami itt már bizonyította, hogy van itt kérjük szépen változás. A 685 cm-es ülésmagasságának köszönhetően 160 cm felett mindenkinek leér róla a lába, az már más kérdés hogy pár km kell, hogy megszokja az ember fia/lánya a 361 kg-nyi száraz tömeget. A 1746 köbcentis, hengerenként négy szelepes gyönyörű 45 fokos V-blokkos a Milwaukee-Eight™ olyan hangot áraszt, hogy nem lehet észrevétlen maradni. Bár ki is szeretne észrevétlen maradni egy ilyen Harley nyergében? A nyomaték érezhetően több lett minden fordulatszámtartományban és minden sebességben jobban húz, 130-140 km/h fölött sem gyengül. Ami abszolút pozitívum a régebbi modellekhez képest, hogy ennek ellenére nem rezonál annyira, hogy szinte alapjáraton szétessen. Sokkal simábban jár a motor és ugyan nem kánikulában teszteltük, tehát a hűtéséről sokat mesélni nem tudunk, de az biztos, hogy javult, egyáltalán nem sütötte meg a lábunkat a kiáramló meleg. A denevérszárny áramvonalas, szépen vezeti el az arcunkba így egyáltalán nem csapódó szelet, viszont az a Showa villákhoz csatlakozik, ami kissé nehezebbé teszi a kormányzást, főleg a vázhoz rögzített társaival szemben. Érezhetően javult a csillapítás, pedig a teleszkópok hossza nem változott és bárminemű rugóstag átállítás nélkül is a toldozott-foltozott magyar utakon is kategóriájához mérten átsiklik.

Az új oldaltáskák jól illeszkednek az összképbe és lassan egy komplett kéthetes túracucc simán befér a csomagtárolás mozgó nagyágyújának oldalába, a 23 literes tank pedig csak rásegít arra, hogy a hosszú országutakon se kelljen olyan sokszor megállni. És, hogy még mindig hű-e a H-D a szlogenjéhez, miszerint az utak királya? Aszfalton hosszútávon biztosan, terepre meg inkább azért ne vigyük 🙂

Szöveg: Kapitány Nóri

Fotó: Hétköznapi motoros

A cikk elérhető a Motor&Verda Magazin június/júliusi számában! 

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..