Flyerz Magazin - MINDENHOL OTT VAGYUNK!
Flyerz SelectionPROGRAMAJÁNLÓ

This is magic! – Marketingvarázslat a gasztronómiában

blog3-30olq9d9fwtzbdrt07q7ls

Ha vendéglátóhelyed van, nyilvánvalóan kommunikálsz is. De vajon tudod-e, hogy kihez szólj, milyen eszközökkel, és hogyan teremts kapcsolatot a célközönségeddel . Gulyás Judittal, a Creative Agent kommunikációs szakemberével beszélgettünk, aki március 14-én a 3. Gastro & Event Marketing Konferencián fog varázspálcát adni a kezetekbe, hogy életre keltse az online kommunikációtokat. 

Hogyan látod ma a gasztronómiában érintett hazai vállalkozások online kommunikációját?

G. J.: Nagyon sok jó példát látni már az utóbbi időben, de nincs könnyű dolguk azoknak, akik ezen a területen kezdenek új vállalkozásba, vagy éppen szeretnének jobban felfuttatni egy, már meglévő helyet. Állandó a verseny a vendégekért, és sokszor nehéz meghatározni, mi az, ami biztosan működni fog. Vannak persze olyan elemek, amiknek mindenképp működnie és teljesülnie kell, különben a kommunikáció nem lesz hatékony. Például legyen egy szép igényes logó, egy modern weboldal vagy egy folyamatosan karbantartott Facebook oldal.

Vannak általános trendek, amiket mindenki követ?

G. J.: Én úgy látom, mindig vannak bizonyos trendek, ami valakinél beválik, aztán elkezdik másolni. Ilyen volt például az utóbbi években a minimalista design. Nincs ezzel gond egyáltalán, fontos, hogy tudjunk tanulni egymástól.

Gulyás Judit / Creative Agent

Te honnan szoktál inspirálódni?

G. J.: Szinte mindenhonnan tudok inspirációt meríteni, a legjobb gondolataim általában utazás közben születnek, de sokat olvasok, figyelem az aktuális történéseket és természetesen a nemzetközi trendeket. Az, hogy ezekből mit lehet átültetni, változó, ügyfél- és kampányfüggő.

Min lehetne szerinted jelentősen javítani?

G. J.: Érdemes a kommunikációra dedikált embert vagy csapatot szerződtetni. Ezt nem lehet mondjuk egy pultosra vagy felszolgálóra bízni, ha az ember tényleg szeretne érvényesülni. Eleinte ez persze kiadás, de később megtérül. Aztán legyen stratégia, aminek a mentén haladni lehet. Mindent célszerű mérni, és érdemes odafigyelni a visszajelzésekre is, amiket a vendégek adnak.

Te mi alapján választasz éttermet, mi játszik szerepet a döntésedben?

G. J.: A TripAdvisor és a Forsquare nagy barátom ebben a kérdésben. Amikor új helyet látogatok meg, akkor ezeken kívül el szoktam olvasni a Facebookon a review-kat róla, megnézem a posztokat, valamint a weboldalukat. Szóval mondhatjuk, hogy általában előbb online tájékozódom. Illetve nálunk a családban édesapám igazi gasztromán, tőle szoktam még nagyon jó tippeket és ajánlásokat kapni, azok a helyek, amiket ő javasol, mindig bejönnek. Egyébként én inkább “márkahű” vagyok. Van egy pár bevált étterem, ahová rendszeresen és szívesen visszatérek, ilyenkor az dönt, hogy mit ennék inkább.

Ha úgy érzed, szeretnéd felfrissíteni az online kommunikációdat, és ehhez szükséged van gyakorlati kommunikációs tippekre és trükkökre, gyere el március 14-én a 3. Gastro & Event Marketing Konferenciára! Jelentkezés itt!

3. Gastro & Event Marketing Konferencia

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..