FLYERZ REVIEW

Volvo V60 CC, a Crossoverek őse

V3

Póczak Tomi autós blogger haverunkat ezúttal egy svédacél szippantotta be, a szokásos élménybeszámoló nem is maradhatott el. Íme, a Volvo V60 CC!

Valamikor réges régen, egy egy messzi galaxisban (konkrétan a Volvo főhadiszállásán) kitalálták az ufóik, hogy a kombival terepre kellene menni. Megalkottak egy emelt hasmagasságú öszvért az akkor futó V70-es modellből, és elnevezték V70 XC-nek. Aztán lett belőle XC70. Ma már a Volvo SUV választékát rejti az XC megnevezés, és viszonylag széles palettával XC40-60-90 állnak a Volvo-t kedvelő vásárlók rendelkezésére.

Maga a Crossover ötlet nem volt új, egészen a 70-es évek végéig kell visszamenni, ha a gyökereit keressük, viszont Európában a Volvo kétségkívül egy új hullámot indított a Cross Country sorozatával. Ehhez csatlakozott később az Audi Allroad is. 

A mostani V60 CC ennek a gondolatnak a továbbvitele, mely érdekesen illeszkedik a mai SUV trendbe. Ez nem egy terepjáró, és nyugodt szívvel még csak a természet kevésbé nehéz útvonalaira sem jó érzéssel megy vele az ember, hiszen az autó egy tökéletes méretű, igényes anyagokból készített, konzervatívan esztétikus remekmű. 

Vezetési élmény a benzinvérűek számára nem sokat tartogat, de már kívülről is üzeni az autó, hogy itt nem is ez volt a készítő szándéka. Beleülve pedig a szokásos Volvo-s otthon érzés. A nyugalom szigete. Minőséginek érződő és látszó anyagok, jól átgondolt kezelőszervek, élhető utastér. Egyszerűen tökéletes. Utazó autónak, családi autónak egyaránt. Ezzel az autóval közlekedők jogosan teszik fel a kérdést, hogy mire ez a nagy SUV mánia? 

Egy hetes tesztutam alatt teljes értékű családtagként illeszkedett a mindennapokba. Kellemes fogyasztásával, ami nálam 7 liter körül alakult, ami az én használatom mellett teljesen rendben van. Az infotainment, a Volvo On-Call rendszere, és a különböző vezetéstechnikai segédeszközök szépen teszik a dolgukat. A menürendszere sajátosan Volvo-s, de aki folyamatában használja, hozzá szokik, és hiányérzete nem lesz, mert igazából mindent tud, amire szükség van, a felesleges színházat pedig meghagyja a magasabban árazott prémium márkáknak. Az autó alapára 13,2 M Forint, mely könnyedén felszalad 17-re, ha szeretnénk felszerelni az autót a hozzá illő extrákkal. 

Leave a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .